۳۰ هزار قطعه کارت هوشمند اتوبوس در اراک آماده توزیع است

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: ۳۰ هزار قطعه کارت هوشمند حمل و نقل اتوبوس در اراک آماده توزیع است.

به گزارش شهرداران، کریم عبدی در اراک گفت: یک‌صد هزار قطعه کارت هوشمند الکترونیکی با عنوان «مهتا» توسط شهرداری اراک تهیه شده که ۳۰ هزار قطعه آن در پنج نقطه شهر آماده توزیع است.

وی بیان کرد: این کارت‌های هوشمند برای افرادی که تلفن هوشمند ندارند یا دانش‌آموزانی که امکان استفاده از گوشی تلفن همراه برای آنان فراهم نیست، پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک، درباره فراکارت‌های هوشمند قبلی شهروندان نیز گفت: ۸۰۰ میلیون ریال یا بیشتر از هزینه سفر مردم اراک در حساب شرکت طرف قرارداد با شهرداری وجود دارد که با شکایت شهرداری موضوع در مراجع قضایی در دستور کار است.

عبدی افزود: برای جلوگیری از احجاف در حق مردم، به زودی در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر اراک نسبت به بازگشت مبالغ فراکارت‌ها به مردم تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این که مدت زیادی از ماندگاری پول مردم در فراکارت‌ها گذشته است با تدابیر اتخاذ شده یا رقم فراکارت به آنان بازگشت داه می‌شود یا براساس تراکنش‌های قبلی و قیمت سفرهای سال گذشته با متقاضیان حساب خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: سال گذشته بر اساس نیاز شهر اراک ۹۹ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۴۷ دستگاه تحویل و وارد ناوگان شد و ۵۲ دستگاه هم به زودی تحویل بهره‌برداران می‌شود.