استاندار کرمانشاه:

۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تخصیص یافت

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هشت هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات این سفر به استان تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری و به نقل از خبرگزاری ایرنا کرمانشاه؛ «بهمن امیری‌مقدم» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان شروع شده و این در حالی است که تا پایان امسال اعتبار تخصیصی به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد و پروژه‌ها در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بانک ها ملزم به پرداخت و تامین تسهیلات لازم شدند، گفت: طرح‌هایی در ۲ حوزه عمرانی و اشتغال برای استان پیش‌بینی شده است که بانک ها تسهیلات لازم را برای تکمیل آنها تامین می کنند و در این ۲ حوزه استان را به یک کارگاه فعال و عملیاتی تبدیل می کنیم.

مدیران استان برای اشتغالزایی باید از وزارتخانه‌ها مطالبه‌گری کنند

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مدیران استان برای حل مشکل بیکاری جوانان باید به دنبال مطالبه گری و پیگیری برنامه های اشتغالزایی از وزارتخانه های متبوع باشند گفت: مدیران برای حل مشکل بیکاری باید با تمامی توان به دنبال اجرای برنامه های کاهش نرخ بیکاری و مطالبه گری از وزارتخانه های خود برای افزایش اشتغال در استان باشند.

امیری مقدم با بیان اینکه کاری مهمتر از ایجاد اشتغال در استان وجود ندارد، افزود: کارها با پیگیری و جدیت به نتیجه می رسد و همانطوری که طی چند مدت گذشته اقدامات خوبی در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان انجام شده، در زمینه اشتغال هم باید اقدامات گسترده ای صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه خوشبختانه با اقداماتی که در استان در زمینه افزایش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شکل گرفته، آینده این استان درخشان است، اظهار داشت: به دنبال ایجاد و جذب سرمایه گذاری به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان هستیم و مدیران وظیفه دارند این موضوع را جزو مهمترین کارهای خود بدانند.

به گزارش ایرنا، اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

براساس اعلام رسمی مرکز ملی آمار ایران، نرخ بیکاری فصل بهار سال ۱۴۰۱ استان کرمانشاه ۱۵.۴ درصد است.