چمران در حاشیه صحن شورا:

۱۰۰ دستگاه اتوبوس نو در مرحله پرداخت نهایی و شماره گذاری برای ورود به ناوگان عمومی تهران است

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اقداماتی در خصوص ورود اتوبوس های جدید صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ اتوبوس نو در مرحله پرداخت نهایی و شماره گذاری است و بزودی این اتوبوس ها به چرخه خدمت رسانی اضافه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان برگزاری نود و پنجمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال رسانه‌ها مبنی بر عدم ورود دستگاه‌های اتوبوس که مقرر بود در ابتدای مهر ماه وارد چرخه خدمت رسانی به شهروندان تهران شود، اظهار کرد: طبق اظهاراتی که قبل از مهرماه اعلام شده بود قرار بود تا ۵۰۰ دستگاه اورهال و تعمیرات آنان صورت گرفته و به ناوگان حمل و نقل عمومی برگشت داده شود که همچنان این فرآیند در حال انجام است.
وی گفت: با توجه به اینکه متولی تعمیرات این اتوبوس ها شرکت خصوصی است. نمیتوان زمانبندی مشخصی را در این موضوع احراز کرد از این رو طبق گفته ها مقرر شده تا اواخر مهرماه این تعمیرات تکمیل و اتوبوس ها به چرخه خدمت رسانی در ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شود.
چمران با اشاره به خسارات ناشی از اتفاقات اخیر اظهار کرد: بخشی از اتوبوس های سالم شهر در جریان بروز اغتشاشات دچار اسیب های جدی شده و متاسفانه این اتوبوس ها از چرخه خارج شده و نیازمند تعمیرات است و این موجب کمبود خدمات سرویس دهی به شهروندان خواهد شد.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: هفته گذشته در جلسه ای که در مجلس حضور داشتم در گزارشی در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کردم که شهر تهران در حال حاضر چه تعداد اتوبوس دارد و نیازمند چند دستگاه اتوبوس دیگر برای خدمات رسانی به شهروندان در حد مطلوب است که خوشبختانه وزارت کشور اقدامات خوب و موثری در این خصوص صورت داده است که سهم ۸۰ درصدی بعهده وزارت کشور و سهم ۲۰ درصدی از سوی شهرداری برای خرید اتوبوس های جدید پرداخت شده است.
وی با اعلام اینکه بخشی از این اتوبوس ها خریداری و در پارکینگ اتوبوسرانی است گفت: خوشبختانه تعداد حدود ۱۰۰ اتوبوس نو خریداری و در مرحله پرداخت نهایی و شماره گذاری است.
چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم صدور احکام جدید مدیران شهرداری پس از اتمام تاریخ احکام آنان که هنوز تعیین تکلیف نشدند اظهار کرد: قطعا اگر برای فرد و مدیری حکم‌ جدیدی صادر نشده پیش بینی ها از ابقای آنان است و برداشت من این است که این عزیزان به کار خود در بدنه شهرداری ادامه می دهند.