معاون استاندار ایلام:

یکی از الزامات توسعه اقتصادی استان «سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار» است.

موانع پیش روی ۲۵ واحد تولیدی و اشتغالزایی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری در شهرستان چرداول تسهیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یکی از الزامات توسعه اقتصادی استان «سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار» است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام – «شهریار عباسی» در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرستان چرداول برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسیرهای تامین سرمایه برای ایجاد اشتغال، استفاده از ظرفیت بومی‌های سرمایه‌دار خارج از استان است که باید برای سرمایه‌گذاری در منطقه با آنها رایزنی شود.
عباسی، بر استفاده‌ی فرمانداران از ظرفیت ستاد رفع موانع تسهیل تاکید کرد و افزود: با سفر به شهرستان‌های استان، مواردی که در ستادهای شهرستانی قابل رفع شدن نیست را در کارگروه استانی رفع موانع تولید بررسی خواهیم کرد.
معاون استاندار ایلام از ابلاغ مصوبه جدید هیأت دولت برای تسهیل سرمایه گذاری در کشور خبر داد و توضیح داد: مطابق این مصوبه، واحدهایی که تعدیل نیرو داشته‌اند در صورتی که نیروها را برگردانند، از یک سری مشوق‌های مالیاتی و بیمه برخوردار خواهند شد.
عباسی، یکی دیگر از مزیت‌های این مصوبه را استفاده رایگان از ظرفیت‌ فضای مراکز فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: در صورت توسعه واحدها و ایجاد اشتغال از ظرفیت فضاهای فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان استفاده کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق این مصوبه واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه می‌توانند از معافیت‌های گمرکی استفاده کنند.
کریمیان، فرماندار شهرستان چرداول نیز در ابتدای این نشست گفت: تعهد اشتغال شهرستان چرداول در سال جاری ۹۰۵ نفر بود که تاکنون یک هزار و ۱۸۶ درخواست در سامانه رصد ثبت اشتغال صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، موانع پیش‌روی افزایش ظرفیت ۵ واحد مرغداری در روستاهای هلسم، شباب، صیدنظری علیا، موشکان و باغله؛ ۱۳ واحد مشاغل خانگی ( گلیم‌بافی، چرم و سفال) در حوزه صنایع دستی در روستاهای آسمان‌آباد، شباب، زنجیره علیا و سفلی، دراشکفت و سرابله؛ واحد تولیدی نایلون و نایلکس، شرکت بیسکویت‌سازی ساناز طلایی، واحد رنگسازان زرین‌صنعت، کارخانه بتون آماده و واحد تولیدی نوشیدنی‌ کوشاب غرب در این نشست بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
بررسی آخرین وضعیت نواحی صنعتی آسمان‌آباد و زاگرس، ناحیه صنعتی شباب و شهرک صنعتی سرابله و ارائه راهکار در خصوص آسفالت معابر، احداث تصفیه‌خانه و روشنایی معابر این نواحی از دیگر دستورهای این نشست در سرابله بود.
لازم به ذکر است ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این سفر از شرکت بیسکویت سازی ساناز طلایی، شرکت کولاک غرب، واحد تولید آب‌معدنی و نوشابه و یک طرح در حال ساخت تولید خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی شباب بازدید کرد.