استاندار ایلام:

کوتاهی در استانداردسازی از هیچ دستگاه اجرایی پذیرفتنی نیست

استاندار ایلام در نشست شورای استاندارد استان: رعایت استانداردها در زندگی موجب سلامت جامعه می‌شود و بستری مناسب برای رقابت پذیری کالا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا، عصر امروز، دوشنبه ۹ آبان در جلسه شورای استاندارد استان، اجرای مصوبات جلسات را یک الزام اساسی عنوان کرد و گفت: مصوبات جلسات مختلف باید اجرایی شود مگر آنکه با موانعی رو به رو باشد که توجیه پذیر باشد.
وی اظهار داشت: رعایت استانداردها در زندگی موجب سلامت جامعه می‌شود و بستری مناسب برای رقابت پذیری کالا است.
استاندار ایلام با تاکید بر ارتقای ایمنی آسانسورهای ساختمان های مسکونی، تجاری و مراکز درمانی گفت: تمامی دستگاه های دولتی، اجرایی، بیمارستان ها، بانک ها و دانشگاه ها باید نسبت به استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در ساختمان های خود و انجام بازرسی های ادواری و اخذ گواهینامه ایمنی اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه هر گونه عواقب ناشی از عدم استانداردسازی آسانسورهای ادارات بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهد بود، از اداره کل استاندارد استان ایلام خواست تا فرآیند بازرسی وضعیت آسانسورهای ادارات را در دستور کار قرار دهد.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: موضوع استاندارد با ایمنی شهروندان در ارتباط است به همین منظور دستگاه های اجرایی که در این زمینه کوتاهی داشته باشند در مرحله اول اخطار کتبی و در مراحل بعدی اقدامات مقتضی با آنان صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: در این راستا ضرورت دارد تا اسامی پیمانکاران واجد شرایط به سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های اجرایی اعلام شود تا نهایت دقت در استانداردسازی صورت گیرد.
دکتر بهرام نیا همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست کلیه امورات مربوط به ساختمان را به پیمانکاران بومی که واجد شرایط هستند واگذار کنند، علاوه بر این در زمینه استانداردسازی شهربازی ها نیز شهرداری ها موظف هستند فهرست این اماکن تفریحی را در اختیار سازمان استاندارد قرار دهند.