رئیسی در آیین بهره‌برداری از ۱۱کیلومتر خط مترو:

کمک به شهرداری را از وظایف اصلی خود می‌دانیم

رئیس‌جمهور گفت: خدمات شهری چند ضلع دارد؛ ضلع نخست آن مردم است که بدون همراهی و مساعدت آنها کار پیش نمی‌رود، ضلع دوم شهرداری‌ها به عنوان تجلی اراده مردم در شورای اسلامی شهرهاست و ضلع سوم نیز دولت است که ما کمک به شهرداری را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

به گزارش شهرداران، با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران ۵ ایستگاه جدید مترو  در خطوط ۶ و ۷ به طول ۱۱ کیلومتر افتتاح شد؛ رئیسی در ابتدای این افتتاحیه  با تشکر از تلاش مدیریت شهری جدید تهران گفت: خدمت رسانی به مردم در تهران کار آسانی نیست؛ انگیزه بالا، اخلاص، مردم داری و مجاهدت شورای شهر و شهرداری زمینه رفاه شهروندان را فراهم آورده و این امر را میسر کرده‌است.

وی افزود: مطابق گزارشی که به من دادند ورودی جدید ایستگاه مدافعان سلامت ظرف مدت دو ماه آماده شده و به بهره برداری رسید که این اتفاق قابل تقدیر است؛ یا ورودی ایستگاه لاله ظرف ۲۱ روز تجهیز شده است. این دستاورها ثابت کرد سرعت بالا، دقت و اخلاص از خصوصیات روحیه بسیجی است.

رئیسی افزود: باید از طراحان، مجریان،مهندسان و همه دست اندرکاران ساخت ایستگاه های جدید تشکر کرد.برنامه های شهردار تهران برای توسعه خطوط مترو تهران امید بخش است و وظیف دولت مساعدت به شهرداری تهران برای ارائه خدمت به شهروندان است. عزیزان ما در شهرداری تهران با تمام وجود مشغول کار هستند و برای آینده برنامه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع خدمات شهری چند ضلع دارد؛ ضلع نخست آن مردم است که بدون همراهی و مساعدت آنها کار پیش نمی‌رود، ضلع دوم شورای شهر و شهرداری‌ها  و ضلع سوم نیز دولت است که می باید در راستای رفاه اجتماعی خدمات رسانی کند. ما نیز کمک به شهرداری را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

رئیسی با بیان اینکه انتظار رهبری فرزانه انقلاب از شهرداری و دولت، امید بخشی به مردم است، تاکید کرد: دشمن به دنبال القاء ناامیدی به مردم است و این گونه جلوه می‌دهد که با شرایط و امکانات فعلی هیچ کاری نمی‌شود، اما با همین امکانات می شود کارهای ماندگاری انجام داد؛ کمی همت لازم است و آیین افتتاح امروز جلوه ای از «ما می توانیم» بود.

رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از مجموعه مدیریت شهری تهران در اجرایی کردن طرح ساماندهی جابجایی مسافران در پایتخت گفت: همکاری بین دولت و شهرداری و مردم موجب خلق کارهای بزرگ در تهران خواهد شد.