کاهش نزدیک به ۹۰درصدی لغو پروازها در فرودگاه اردبیل

استاندار اردبیل با بیان این‌که تعداد لغو پروازها در فرودگاه اردبیل با نصب سیستم CAT2، نزدیک به ۹۰درصد کاهش یافته است، گفت: تا پایان سال جاری، پروازهای روزانه فرودگاه پارس‌آباد برقرار خواهد شد و مشکلات سوخت‌گیری این فرودگاه هم برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با نایب رئیس‌ مجلس و معاونان وزیر راه‌وشهرسازی در فرودگاه اردبیل اظهار کرد: در جهت ارتقای فرودگاه پارس‌آباد و سهولت حمل‌ونقل اهالی شمال استان اردبیل، تا پایان سال جاری، پروازهای روزانه تهران – پارس‌آباد برقرار خواهد شد و مشکلات سوخت‌گیری این فرودگاه هم با پیگیری‌های انجام‌شده برطرف می‌شود.

وی افزود: از سال گذشته با استانداردسازی فرودگاه اردبیل و نسب سیستم CAT2 در این فرودگاه، شاهد بهبود روند سرمایه‌گذاری‌ها در استان هستیم که این امر در راستای رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر است.

استاندار اردبیل ادامه داد: تعداد لغو پروازهای فرودگاه اردبیل تا پایان آذر امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته، از ۱۲۶ لغو پرواز به ۱۷ لغو پرواز کاهش یافته که از این تعداد ۴ لغو پرواز به‌دلیل یخ‌زدگی بوده است.

ایجاد آشیانه و راه‌اندازی شرکت بیس هواپیمایی پیگیری می‌شود

عاملی تصریح کرد: انتظار می‌رود با ادامه این اقدامات در استانداردسازی فرودگاه اردبیل، شاهد به حداقل رسیدن لغو پروازها باشیم و همچنین حمایت شرکت فرودگاه‌های ایران برای تأمین و نصب سایر تجهیزات مورد نیاز، توسعه باند دوم و جابه‌جایی دکل‌های موجود در این فرودگاه لازم است.

وی گفت: ایجاد آشیانه در فرودگاه اردبیل و راه‌اندازی شرکت بیس هواپیمایی در استان نیز پیگیری می‌شود که امیدواریم با حمایت مسؤولان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های ایران این موضوع اجرایی شود.