کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز با حذف دو نقشه‌ای بودن ساختمان‌ها

منوچهر غفاری صبح امروز (هفتم مهر) در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی امسال ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری برای خدمات رسانی به شهروندان اظهار داشت: علی رغم این تلاش‌ها هنوز در برخی از حوزه‌ها با نواقص و مشکلاتی مواجه هستیم که باید در راستای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد. وی با اشاره […]

منوچهر غفاری صبح امروز (هفتم مهر) در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی امسال ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری برای خدمات رسانی به شهروندان اظهار داشت: علی رغم این تلاش‌ها هنوز در برخی از حوزه‌ها با نواقص و مشکلاتی مواجه هستیم که باید در راستای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه حرکت مجموعه مدیریت شهری باید رو به جلو و ارائه خدمات نسبت به گذشته مطلوب‌تر باشد، خاطرنشان کرد: برای بهبود عملکرد نباید از انتقادات سازنده هراسی داشت و باید با بررسی آنها در راستای رفع نواقص موجود گام برداریم.

قبل از اجرای هر طرح ابعاد و جزئیات آن به خوبی بررسی شود

غفاری یادآور شد: نشست‌های زیادی برای بهبود شرایط موجود برگزار شده و اقدامات زیادی هم در حال اجرا است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید قبل از اجرای هر طرح ابعاد و جزئیات آن به خوبی بررسی شود، ادامه داد: به عنوان مثال؛ حذف سطل‌های زباله که برنامه ریزی آن از دوره‌های گذشته صورت گرفته، اصولی نبود و اجرای آن باعث نارضایتی شهروندان شده است.

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر روند ساخت وسازها در مناطق دهگانه گفت: باید به سمتی برویم که بدون جرم انگاری جلوی این نوع ساخت و سازها گرفته شود.

به گفته غفاری؛ حذف ساخت و ساز دو نقشه‌ای می‌تواند تا حد زیادی از ادامه این روند جلوگیری کند.

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اقدامات حوزه شهرسازی افزود: پهنه بندی زلزله، تهیه طرح تفصیلی و ساماندهی ورودی‌های شهر از جمله اقدامات خوبی است که در حوزه شهرسازی در حال انجام است.

غفاری ادامه داد: در حوزه عمرانی نیازمند کار بیشتری هستیم، تعهدات موجود در سازمان‌ها و مناطق نشان می‌دهد روند اجرای پروژه‌های عمرانی باید تسریع شود.

از مترو و بزرگراه شمالی چه خبر؟

وی در ادامه به دو پروژه بزرگراه شمالی و قطار شهری هم اشاره کرد و گفت:  اقدامات خوبی در پروژه قطار شهری انجام شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به اهدافِ از پیش تعیین شده دست ییدا کنیم.

این مسئول افزود: در پروژه بزرگراه شمالی هم کارهای خوبی مثل نصب عرشه‌های صندوقه‌ای پلB1 در حال انجام است اما ضروری است برای تامین منابع مالی آن، فکر اساسی شود.