پیگیری مسائل استان کردستان با انگیزه و جدیت مضاعف

استاندار کردستان بر پیگیری مسائل استان با انگیزه و جدیت مضاعف تاکید و گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری نباید قربانی حواشی و فصاسازی‌های رسانه‌ای شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی استان و روسای شورای شهرستان‌ها با بیان اینکه در کردستان یک روند را برای توسعه همه‌جانبه آغاز کردیم و این فرآیند با قدرت و قوت ادامه پیدا می‌کند، افزود: استان مسائل اولویت داری همچون آبرسانی، جاده، راه روستایی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دارد که ما موظف به پیگیری و به سرانجام رساندن آنها هستیم.
وی با بیان اینکه نگاه دولت و نظام به کردستان کاملا ویژه است و این مهم در مصوبات  سفر رئیس جمهور به استان و اعتبارات اخذ شده کاملا مشهود است، اظهار کرد:در سفر رئیس جمهور به کردستان بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوبه اخذ کردیم که هم اکنون پیگیر اضافه شدن مصوبات دیگر هستیم که به بالای ۲۲ هزار میلیارد می رسد.
زارعی کوشا وظیفه و رسالت مهم دیگر مدیران استان را فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فعالسازی این فرصت‌ بیان کرد و گفت:بیشترین زمان ما صرف ارتباط گیری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود و هم اکنون بیش از ۵۰ سرمایه گذار برای حضور در منطقه آزاد بانه مریوان اعلام آمادگی کرده‌اند‌.
استاندار کردستان افزود: در بین هفت منطقه جدید مصوب، منطقه آزاد بانه مریوان تنها منطقه‌ای بود که اساسنامه‌اش در دولت تصویب شد و طرح جامع آن هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد که یک کار و اقدام جهشی محسوب می‌شود.
زارعی کوشا یادآوری کرد:فرصت‌های سرمایه گذاری به سختی فراهم می‌شوند اما با کوچکترین احساس ناامنی از میان می‌روند ، لذا لازم است همه معتمدین مورد وثوق مردم در این راستا روشنگری کنند تا فرصت‌های اقتصادی استان از بین نرود.
وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دشمنان فضای رسانه‌ای سنگینی علیه کشور به راه انداختند ، اظهار کرد:فرصت های سرمایه گذاری استان نباید با جوسازی  و ایجاد فضای رسانه‌ای توسط معاندان بر باد برود.
استاندار کردستان افزود: ما منکر برخی نواقص و ضعف ها در برخی مدیریت ها نیستیم، اما باید تلاش کنیم کاستی‌ها را با کار و تلاش شبانه‌روزی جبران  ودر راه محرومیت زدایی از استان گام برداریم.
در این جلسه ۳ ساعته اعضای شوراهای اسلامی استان و روسای شورای شهرستان‌ها مهمترین مسائل ، مشکلات و نارسایی‌ها را با استاندار کردستان مطرح کردند و استاندار کردستان نیز وعده داد با از سرگیری سفرهای شهرستانی و سفر به بخش‌ها در راستای حل مشکلات و نواقص اقدام خواهد شد.