مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی تأکیدکرد:

پیگیری مداوم امور مهندسی و تأمین تجهیزات مورد نیاز خط ۲ متروی تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از پیگیری‌های مستمر مسائل سخت خط ۲ در امور مهندسی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن طی بررسی های میدانی و جلسات متعدد برای تسریع در عملیات اجرایی خبر داد.

به گزارش شهرداران، یعقوب وحیدکیا با اشاره به پیچیدگی‌های سیستم های مورد نیاز (مترو سیستم) خط دو افزود: پچیدگی های سیستم و دانش فنی مورد نیاز، راندمان و نرخ پیشروی، هزینه سرمایه گذاری اولیه و هزینه‌های جاری، ایمنی کار، الزامات کارفرما و شرایط کاری جزو موارد مهمی است که سازمان به صورت مستمر با بررسی میدانی و برگزاری جلسات پیگیری می کند.

وحیدکیا افزود: این جلسات طی سالهای گذشته نیز برگزار می شد اما با توجه به اعلام زمانبندی اتمام پروژه در فاز اول خط ۲ در این ماه، توجه به نواقص از جمله تأمین تجهیزات، پیگیری های مستمر برای تسریع در عملیات عمرانی ضروری است.

وی تاکید کرد: تجهیزات مورد نیاز خط ۲ اعم از سیگنالینگ، سیستم مخابراتی و اسکادا، شبکه فیبر نوری، پله های برقی، آسانسورها و … به سبب استفاده مستمر در ایستگاه ها باید دارای کیفیت بالایی باشند از این رو تلاش داریم با خرید بهینه، تمام استانداردهای جهانی را در این زمینه مد نظر قرار دهیم.