استاندار سیستان و بلوچستان:

پیوند دانشگاه ها با دستگاه های اجرایی موجب توسعه جامعه می شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت دائم با دانشگاه‌ها متصل باشند چرا که این پیوند موجب ارتباط بیشتر و استفاده از فکر و نوآوری تولید شده در دانشگاه ها می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری؛ محمد کرمی استاندار در نشست با کارکنان پارک علم و فناوری سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاهیان باید به پارک علم و فناوری ورود پیدا کنند چرا که با ورود این قشر به حوزه دانش بنیان، شاهد تحول عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: پارک علم و فن آوری در حوزه نوآوری می‌تواند تمام خیریه‌ها و گروه‌های جهادی را ساماندهی کند تا با استفاده از توانمندی این افراد بازدهی بیشتری داشته باشیم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه علی‌رغم همه توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن نشان داد که این انقلاب اراده الهی است.

وی بیان کرد: دشمن هموار در پی دشمنی بوده و همه طراحی‌ها و برنامه ریزی دشمنان برای مقابله با اسلام است.

کرمی ادامه داد: توسعه فناوری اهمیت فراوانی دارد به گونه‌ای که شاهد بودیم پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی با سلاح ایرانی از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از دانشجویانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند باید بتوانند با خلاقیت و نوآوری برای خود اشتغال ایجاد کنند بنابراین دانشگاه باید منبع خلاقیت باشد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان اذعان کرد: تحرک فکری و به تبع آن بارش فکری باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و با تمام وجود با پارک علم و فناوری همکاری کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت دائم به دانشگاه‌ها متصل باشند چرا که این نوآوری ها می‌تواند جامعه را تغییر دهد.

کرمی تصریح کرد: پارک‌ علم و فناوری به عنوان عامل محرک توسعه بایستی نقش آفرینی کند، لذا ضرورت دارد طرح‌های نوآورانه رشد پیدا کرده و وارد فضای تولید انبوه شود.

وی تاکید کرد: امید و اراده قوی باید در پارک علم و فناوری به عینه دیده شود چرا که کار پژوهشی کاری هزینه‌بر و زمان‌بر است.

استاندار سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: جوان سرشار از نوآوری و فکر است و اگر این فکر و خلاقیت در جای درست بکار گرفته نشود ممکن است به هدر برود لذا ما بطور قاطع از جوانان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد اما باید با ایجاد نوآوری از آن به‌نحو مطلوبی استفاده کرد و با استفاده از روش‌های نوین امنیت غذایی که مهم‌ترین مسئله برای رشد هر کشور است را تأمین کنیم.

کرمی تصریح کرد: مردم نیاز به آموزش دارند لذا در همه حوزه‌ها باید نوآوری ایجاد کرد و حتی مدیران نیز باید از نظر آموزشی رشد کنند.