پیشگامی استان خراسان جنوبی در احداث صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی از پیشگامی استان در احداث صحن امام محمد باقر(ع) در حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جوینده با اعلام این خبر در شورای اداری استان، خاطرنشان کرد: استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس ، قم و اصفهان، به عنوان معین احداث صحن امام محمد باقر(ع) حرم امامین جوادین(ع) درکاظمین تعیین شده اند و دبیرخانه مربوطه نیز در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.
وی با قابل تحسین خواندن اقدامات استان در این زمینه، تصریح کرد: اعتبار تعیین شده برای استان در طول سه سال ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که در همین سال اول ۷ میلیارد تومان آن تأمین شده است.
به گفته وی؛ تاکنون ۲۰۰ نفر کارگر و ۲۰ نفر مهندس در این پروژه مشغول به کار شده اند.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات استان در ایام اربعین پرداخت و گفت: طی ۱۲ روز از طریق مواکب استان ۱۰۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع شده است.
جوینده با تشکر از مردم و دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: اقلام اهدایی مردم و کمک های دستگاه های اجرایی، توسط ۱۲۰ تریلی و کامیون به عراق ارسال شده است.
وی با اشاره به تدبیر منحصربفرد استان در مسقف نمودن ۱۵ هزار مترمربع فضای سایت در حرم امامین جوادین(ع) با تورهای گلخانه ای، گفت: این اقدام که برای اولین بار و با تدبیر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری صورت گرفت، در نوع خود بی نظیر بود و توانست در کاهش گرما مؤثر باشد.
به گفته وی؛ به اذعان سفیر جمهوری اسلامی در عراق، سایت خراسان جنوبی، بهترین سایت بوده و در مقایسه با دیگر استان ها، خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده است.