مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خبر داد:

پیش‌بینی اجرای ۱۰۰ پروژه در منطقه ۸ برای سال ۱۴۰۲

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی ۱۰۰ ردیف طرح و پروژه برای سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: این پروژه‌ها برای حوزه‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی‌ و اقتصادی، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۱۰۰ پروژه در منطقه ۸ برای سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: این پروژه‌ها برای حوزه‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی‌ و اقتصادی، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

علی باقری با اعلام این خبر گفت: بودجه امسال منطقه هشت بالغ بر۵۸۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است و از این بودجه ۱۷۲ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و جاری و مابقی مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

او با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در قالب پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: دسته نخست پروژه‌های شاخص شهری شامل سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان است، پروژه‌های مهم منطقه‌ای شامل ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان و پروژه‌های منطقه‌ای شامل ۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان است، همچنین دسته چهارم ۴۰ پروژه محله محور است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی ۱۰۰ ردیف طرح و پروژه برای سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این پروژه‌ها برای حوزه‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی‌ و اقتصادی، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: پروژه‌های حوزه خدمات شهری شامل احداث پارک و قطعات فضای سبز، ساماندهی پارک‌ها، نورپردازی و پروژه‌های زیباسازی، نت، منابع ذخیره آب و خطوط انتقال آب فضای سبز و شبکه‌های قطره‌ای و بابلر آبیاری، هنر شهری و محوطه‌های چند منظوره است.

باقری با اشاره به اقدامات حوزه حمل‌ونقل گفت: این پروژه‌ها شامل احداث خیابان، رمپ، اصلاح هندسی، نصب جدا کننده و حفاظ ایمنی، دوربرگردان‌ها، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی‌ها می‌شود و در حوزه مالی ‌و اقتصادی پروژه‌های تملک و آزادسازی گذرها و فضاهای سبز و مراکز فرهنگی ورزشی تعریف شده در طرح تفصیلی را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی شامل ۱۸ پروژه است، خاطرنشان کرد: احداث مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی و بازسازی این مراکز از جمله این پروژه‌ها است.

او ادامه داد: ۲۱ پروژه مربوط به حوزه خدمات شهری، ۴۷ پروژه مربوط به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، ۹ پروژه مربوط به تملک و آزادسازی خیابان‌ها و پارک، پنج پروژه مربوط به حوزه شهرسازی شامل ساماندهی پیاده‌روها و ۱۸ پروژه دیگر نیز مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی است.