معاون شهردار تهران:

پایتخت میزبان بزرگ‌ترین اجتماع امام‌رضایی‌ها می‌شود

معاون شهردار تهران گفت: شهرداری تهران در آستانه میلاد امام رضا(ع) جشن بزرگ امام رضایی‌ها را در یک فضای جدید و متفاوت برگزار می‌کند.

محمد امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در خصوص برگزاری جشن بزرگ امام رضایی‌ها اظهار کرد: در آستانه میلاد امام هشتم(ع) یکی از مراسم‌های میدانی مهم سال را در پیش داریم؛ سال گذشته تجربه موفقی در جشن امام رضایی‌ها داشتیم و امسال قرار است تا این اتفاق را در یک فضای جدید و متفاوت تکرار کنیم.

وی افزود: پیش از این برنامه شب میلاد امام رضا(ع) به صورت محوری و بزرگ در تهران برگزار نمی‌شد و اغلب هیات‌های بزرگ و مداحان مشهور هم شب ولادت امام رضا(ع) در مشهد حضور داشتند؛ لذا این خلا که تهران در ایام ولادت یک برنامه محوری بزرگ ندارد، حس می‌شد. با هماهنگی که انجام شد، قرار شده تا دوشنبه شب در میدان خراسان که محل گذر زائرین امام رضا(ع) به سمت مشهد است و از قدیم محل چاوش‌خوانی بوده جشن امام رضایی‌ها برگزار شود تا در سال‌های آینده این محل به عنوان مکان برگزاری این برنامه ماندگار شود. این باعث می‌شود تا خود مردم در سال‌های آینده چراغ را روشن کنند و برنامه‌های فرهنگی را برگزار کنند.

توکلی زاده با بیان اینکه اطلاع رسانی برنامه روز دوشنبه و میلاد امام هشتم(ع) در شهر شروع شده است، گفت: ساعت شروع برنامه با توجه به قرابت معنایی، ۸ شب مقرر شده است؛ اما حدودا از اذان برنامه‌های اولیه شروع خواهد شد، از ساعت ۸ هم پخش زنده برنامه آغاز می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه محتوای برنامه را از همان ساعت اول برنامه ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: سرود مهر خواهر برادری با حضور رضا هلالی و محمد اسدللهی که خوانندگان این سرود هستند اجرا خواهد شد و در ادامه شعر خوانی مداحان اهل بیت(ع) و برنامه های متنوع فرهنگی را خواهیم داشت. همچنین راس ساعت ۸ صلوات خاصه امام‌ر رضا(ع) همزمان با نورافشانی و پرچم گردانی آستان قدس رضوی(ع) پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین از مجموعه ناوگروه ارتش که دور دنیا را حدود ۸ ماه طی کرده اند، تکریم و در میدان خراسان موکب‌های پذیرایی و فرهنگی به صورت ویژه برپا خواهد شد. علاوه بر این در این مراسم از آرتین سرایداران و خواهرش که پدر و مادرشان را در عملیات تروریستی سال گذشته در شاهچراغ از دست داده بودند دعوت کردیم تا به عنوان یک خواهر و برادر الگو از آنها تقدیر شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پایان گفت: توزیع اقلام فرهنگی و اجرای برنامه های شاد و مهیج طراحی شده و یک گروه سرود با نام نجم الثاقب نیز در این مراسم اجرا خواهد داشت.