استاندار کرمان:

واگذاری معادن براساس قانون، مجوزها و استعلام‌ها منعی ندارد.

استاندار کرمان در شورای معادن استان تاکید کرد: واگذاری معدن در مواردی که قانونی و عملیاتی باشد، ممکن است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی فداکار ۱۲ مهر ماه در چهارمین جلسه شورای معادن استان عنوان کرد: واگذاری معادن براساس قانون، مجوزها و استعلام‌ها منعی ندارد.

وی بیان داشت: تصمیم خلاف قانون نمی‌توانیم بگیریم، واگذاری معدن در جایی که قانونی و عملیاتی باشد، ممکن است و باید انجام شود.

استاندار کرمان در پاسخ به خواسته کامیون‌داران مبنی بر واگذاری یک معدن شن و ماسه به این صنف، گفت: با واگذاری معدن مخالف نیستیم و در صورت پاسخ مثبت دستگاه‌های مربوطه به استعلام‌ها و صدور مجوز، واگذاری صورت می‌گیرد.

براساس دستور کار این جلسه شورا در خصوص اعمال معافیت حقوق دولتی برای دو معدن سنگ‌آهن سادات و روی خان خاتون به منظور ایجاد ارزش افزوده و تولید کنسانتره مقرر شد تا این مسئله برای شورای عالی معادن فرستاده شود.

برای جبران خسارت وارده از صنایع و معادن آلاینده به حوزه راه، محیط زیست و بهداشت، مقرر شد تا نیم دهم درصد از فروش آنها اخذ و با پیگیری شورای معادن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای رفع آلایندگی و یا خسارت (براساس شکایت دستگاه‌ها) در استان هزینه شود.

براساس مصوبه شورای معادن استان کرمان، فعالیت اجرایی خط انتقال برق واحد کنسانتره معادن درآلو نیز آغاز می‌گردد تا در دهه فجر به بهره‌برداری رسد.