در نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان با فرماندار رفسنجان طرح های مربوط به توسعه و اصلاح شبکه برق رسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت.

همکاری و مشارکت فرمانداری رفسنجان برای توسعه و اصلاح شبکه توزیع برق و روشنایی معابر

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، مهندس سلیمانی در دیدار با حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و صنایع سنگین نظیر کارخانه مس سرچشمه، کارخانه کاشی برلیان و چاه های کشاورزی در کانون توجهات قرار گرفته و متناسب با رشد جمعیت آن نیاز […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، مهندس سلیمانی در دیدار با حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و صنایع سنگین نظیر کارخانه مس سرچشمه، کارخانه کاشی برلیان و چاه های کشاورزی در کانون توجهات قرار گرفته و متناسب با رشد جمعیت آن نیاز به توسعه زیرساختها دارد.
سلیمانی بااشاره به اینکه شبکه توزیع قدیمی است و نیاز به بازسازی داشته، ادامه داد: برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق که از شبکه توزیع برق فاصله داشته و فاقد مسیر دسترسی مناسب هستند، میتوان از نیروگاه های خورشیدی کوچک در جهت تامین برق متقاضیان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه سرقت سیم های برق در رفسنجان به چالشی برای مردم تبدیل شده است خواستار کنترل و نظارت جدی پلیس رفسنجان و برخورد قاطعانه با سارقین سیم های برق شد.
سلیمانی گفت: در تابستان مصرف بار انرژی خطوط افزایش یافته که متاسفانه نتوانستیم با توجه به حجم سرقت سیم های برق، اصلاح شبکه را بموقع انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تبدیل شبکه سیمی رفسنجان به کابل خودنگهدار در دستور کار این شرکت میباشد و دردست اجرا است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان در بخش دیگری از سخنان خود به پیک بار تابستان اشاره کرد و از هماهنگی خوب میان وزارتخانه های صمت، نیرو و صنایع نیز سخن گفت و اظهار امیدواری کرد: با اجرای مجموع این برنامه ها، مدیریت مصرف خوبی در جهت کنترل و کاهش پیک باراتفاق بیافتد.
سلیمانی همچنین با اشاره به مصوبه هیات وزیران درخصوص مشترکان صنعتی همکار با برق در فصل اوج مصرف گفت: براساس این مصوبه، مشترکانی که با برنامه های مدیریت بار برق همکاری داشته و درماه های بعد تجاوز از دیماند داشته باشند، جریمه نخواهند شد.
وی درخصوص بخش کشاورزی نیز گفت: با توجه به مشوق های تعریف شده و برنامه های تدوین شده، مشترکان می توانند در صورت عدم استفاده از برق چاه های کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ (که در تفاهم نامه همکاری درج می شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در ۱۹ ساعت باقی مانده شبانه روز استفاده کنند.
فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این نشست گفت: فرمانداری رفسنجان آمادگی دارد با همکاری و تعامل دستگاههای خدماتی زیر ساختهای توسعه شبکه توزیع برق را فراهم نماید.
حسین رضایی افزود: وجود محلات قدیمی و بافت فرسوده از یک طرف و ساخت و سازهای جدید از سوی دیگر و کمبود زیرساختها در این مناطق باعث شده معضلات اجتماعی افزایش یابد که برای کاهش این معضلات نیاز به ایجاد زیرساختها از جمله توسعه روشنایی معابر هستیم.
وی با تقدیر از خدمات رسانی مدیریت توزیع برق شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در سالهای اخیر نوسان برق در مناطق حاشیه شهرستان رفسنجان کاهش محسوسی داشته و ضریب اطمینان و رضایت مشترکین بصورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.​