مدیرکل مدیریت بحران استان تهران

هشدار جدی مدیریت بحران جهت پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات گفت: به همه کوهنوردان حرفه ای و آماتور توصیه می شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و وقوع کولاک در ارتفاعات خبر داد و اظهار داشت: این مخاطرات برای آخر وقت فردا سه شنبه ۲۵ بهمن تا چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه در خصوص عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد.

یزدی مهر بر ضرورت توجه به هشدارهای مدیریت بحران تاکید کرد و عنوان داشت: برای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سامانه دوم وزش باد شدید را خواهیم داشت که وقوع باد شدید، کولاک در ارتفاعات، و ریزش بهمن در مناطق مستعد مورد انتظار است و در این زمینه تاکید می‌شود مردم عزیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی در ادامه از برگزاری اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ از فردا سه شنبه ۲۵ بهمن خبر داد و عنوان داشت: این رویداد توسط، سازمان مدیریت بحران کشور در مرکز همایش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مدت سه روز برگزار می‌شود که اداره کل مدیریت بحران استان تهران با تمام توان در این رویداد حضور خواهد داشت.