معاون اقتصادی استاندار ایلام:

نیروهای متخصص بومی در شرکت های نفت و گاز استان ایلام بکارگیری می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار استفاده از توان و ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها شد و گفت: روسای دانشگاه ها اعضای هیأت علمی که قابلیت و تاثیرگذار در حوزه ماموریت ها را که از شاخص های لازم برخوردار باشند را معرفی تا از ظرفیت آنان در دستگاه های اجرایی استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، صبح یکشنبه ۲۴ مهرماه در جلسه مأموریت گرایی دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ها در استان ایلام با بیان اینکه مهمترین کارکرد ماموریت گرایی دانشگاه ها تخصصی کردن فعالیت های مختلف آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها است، گفت: یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب تولید علم است و ماموریت گرایی در دانشگاه ها باعث می شود که دانشگاه ها به‌صورت مؤثر در جهت پیشبرد توسعه استان نقش آفرینی کنند.
وی اظهار کرد: لازمه مأموریت گرایی این است که در ابتدا نیازها و چالش ها شناسایی شود تا بصورت هدفمند در راستای رفع نیازها و چالش ها گام برداشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام افزود: یکی از ظرفیت های خوب استان وجود دانشگاه های توانمند است که تاکنون مغفول مانده و امیدواریم در دولت سیزدهم و با همکاری دانشگاه ها این مهم محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش مهم ماموریت گرایی دانشگاه ها با توجه به ظرفیت های استان و توان علمی دانشگاه ها در جهت توسعه استان است که در این حوزه پیگیری های فراوانی صورت گرفته است.
عباسی با تأکید بر استفاده از پروژه های دانش بنیان و مأموریت گرایی دانشگاه ها در حوزه های تخصصی اضافه کرد: ظرفیت های نهفته ای در دانشگاه ها داریم که باید از این ظرفیت ها در جهت تقویت حوزه های مختلف استان با قید اولویت استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام اشاره کرد: مهمترین ظرفیت استان ایلام در حوزه دامپروری و کشاورزی است اما براساس طرح آمایش سرزمین و با توجه به وجود ذخایر نفتی اولویت باید در حوزه نفت و گاز باشد.
وی خواستار راه اندازی و تشکیل دبیرخانه قرارگاه دانش بنیان در استان شد و گفت: باید براساس مزیت های استانی و ظرفیت های دانشگاه ها، برنامه مدونی برای توسعه استان تعریف و براساس آن، ضمن حمایت از طرح های دانش بنیان، نسبت به تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت حرکت کرد.
عباسی با اشاره به تجربه موفق کارآفرینان برتر حوزه صنعت به خصوص در حوزه تولید دانش بنیان تأکید کرد تا از ظرفیت کارآفرینان برتر در جلسات ماموریت گرایی دانشگاه ها استفاده شود و دانشگاه ها ماموریت های اصلی خود را در این راستا تدوین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار استفاده از توان و ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها شد و گفت: روسای دانشگاه ها اعضای هیأت علمی که قابلیت و تاثیرگذار در حوزه ماموریت ها را که از شاخص های لازم برخوردار باشند را معرفی تا از ظرفیت آنان در دستگاه های اجرایی استفاده شود.
عباسی در ادامه با اشاره به مشکل بکارگیری نیروهای متخصص غیربومی در صنایع حوزه نفت و گاز استان نیز افزود: مکاتبات و پیگیری‌های بعمل آمده با مرکز، منجر به ایجاد تفاهم نامه فی ما بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت ها در استان ایلام شده و به زودی ۵۰۰ نفر نیروی بومی از آموزش های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا مشکل کمبود نیروی متخصص بومی نیرو‌های نفت و گاز در استان برطرف شود.
وی همچنین از تفاهم نامه مشترک همکاری بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی تخصصی جهت هدفمند شدن رساله ها و پایان نامه های دانشجویان در استان خبر داد و گفت این تفاهم نامه به زودی اجرا می شود.