معاون استاندار قم:

نیازمند تغییر رویکرد خانواده‌ ها به سمت کارآفرینی و اشتغال هستیم

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در آیین افتتاح دبستان دخترانه حضرت زهرا (س) با اشاره به فعالیت گسترده خیرین در استان اظهار داشت: بحمدالله در استان قم خیرین در کنار دولت قرار گرفته و در موضوعاتی مثل مدرسه‌سازی، ساخت خوابگاه دانشجویی، بهداشت و درمان و... ظهور و بروز شایسته و ارزشمندی دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار آموزش موضوع تربیت و پرورش موردتوجه ویژه قرار گیرد گفت: در این سه سالی که به دلیل کرونا مدارس تعطیل بود، بحث آموزش به هر طریق انجام شد، لیکن پرورش به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس به‌نوعی مغفول واقع شد و شاید بخشی از اتفاقات اخیر که در معدود مدارس کشور شاهد هستیم، به این موضوع برمی‌گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، جایگاه مدرسه در کشور را بسیار مهم دانست و افزود: مدرسه در کنار خانواده، محیط اجتماعی و دولت می‌تواند به ایجاد یک جامعه با فرهنگ و پیشرفته کمک نماید و اگر آغاز فرآیند اجتماعی شدن را در خانه بدانیم، تکمیل و تقویت آن فقط در مدرسه ممکن است، لذا معلمین و اولیای مدرسه در این خصوص نقش مؤثر و پر رنگی دارند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نیازمند تغییر رویکرد و نگاه خانواده‌ها و دانش آموزان در خصوص اشتغال و کسب‌وکار هستیم ابراز کرد: باید این نگرش کارمند پروری را در کشور به سمت کارآفرین پروری تغییر دهیم و این مهم تنها در مدرسه و از طریق آموزش و پرورش ممکن خواهد بود.

قریشی ادامه داد: وقتی صحبت از کارآفرینی می‌شود، الزامات آن یعنی روحیه خودباوری، آینده‌نگری، خلاقیت، خطرپذیری و میل به کامیابی ویژگی‌هایی است که در مدرسه قابل‌انتقال به دانش آموزان است و بر این اساس باید نوع آموزش‌های ما و حتی ساختار فیزیکی مدارس به این سمت‌وسو حرکت نماید.

وی با اشاره به حضور استاندار در اکثر قریب به اتفاق جلسات مرتبط با آموزش و پرورش و نگاه مدیریت استان در خصوص کمک به آموزش و پرورش گفت: در دولت جدید، مدیریت استان از هیچ تلاشی برای توسعه آموزش و پرورش دریغ نکرده و دست تک‌تک خیرین را به گرمی می‌فشاریم و چنانچه در ساخت مدارس مانعی وجود داشته باشد با تائیدات استاندار نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.