استاندار ایلام:

نظارت و مبارزه با قاچاق با جدیت دنبال شود.

استاندار ایلام خبر داد: نظارت و مبارزه با قاچاق با جدیت دنبال شود/ صادرات شش هزار و ۵۰۰ رأس دام زنده از ایلام به کشورهای کویت و عمان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا، استاندار ایلام عصر امروز یکشنبه ۸ آبان ماه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا گفت: دستگاه‌های متولی استان باید نسبت به تشدید نظارت و مقابله با قاچاق کالا و ارز و سوخت اقدام کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به نیاز برخی مناطق استان به نفت سفید، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام برای مدیریت این موضوع بعد از شناسایی های لازم از سوی شرکت گاز، باید ظرف دو هفته آینده نسبت به برقراری سوخت زمستانه اقدام نماید.
استاندار ایلام افزود: به منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت لازم است مصوبات کمیسیون اجرا شود و سهمیه شرکت های صنعتی و تولیدی و کشاورزی متناسب با میزان تولید در نظر گرفته شود.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا مرتبط با اقتصاد کشور است و ارتباط مستقیمی با درآمد کشور دارد، از همین رو بر همه واجب است بصورت جدی به این موضوع ورود کنند به خصوص مدیرانی که بصورت مستقیم در این رابطه مسئولیت دارند.
وی اضافه کرد: در همین راستا در استان ایلام نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته که عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در این رابطه خوب و در برخی دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز است جدی تر از گذشته به بحث مبارزه با قاچاق ورود پیدا کنند.
دکتر بهرام نیا با بیان اینکه عدم ورود به این موضوع موجب تورم و هرج و مرج در بازار می شود، از مجموعه دستگاه‌های مرتبط با بازرسی خواست تا بصورت میدانی نظارت ها را با جدیت بیشتری انجام دهند و مصمم تر از گذشته ورود پیدا کنند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق دام و احشام نیز گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق دام و با رایزنی‌های بعمل آمده نیز طی روزهای گذشته تعداد ۱۵۰۰ رأس دام از استان ایلام به کشور کویت صادر شد و تا یک ماه آینده نیز تعداد پنج هزار رأس دام به کشورهای کویت و عمان صادر می شود.
استاندار ایلام همچنین به پلاک کوبی دام اشاره و گفت: باید به منظور جلوگیری از قاچاق، هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام به صورت جدی دنبال شود.
وی همچنین بر واقعی سازی دفترچه های عشایری تأکید کرد و افزود: دفترچه های عشایری باید بعد از به روز رسانی مجددا صادر شوند تا از این طریق جمعیت عشایری واقعی مشخص و نسبت به ابطال دفترچه های غیرواقعی اقدام شود.
گفتنی است که در این جلسه چگونگی پخش فرآورده‌های نفتی، قاچاق سوخت، قاچاق کالا و احشام مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.