استاندار کرمانشاه:

نظارت‌های دستگاه‌ها‌ی اداری بر برگزاری مناقصه‌ها و انتخاب مشاوران و پیمانکاران

استاندار کرمانشاه گفت: نظارت‌های دستگاه‌ها‌ی اداری بر برگزاری مناقصه‌ها و انتخاب مشاوران و پیمانکاران باید به گونه‌ای انجام شود که پای پیمانکاران ناتوان و افراد رانت خوار و عوامل آن‌ها از کرمانشاه بریده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛”بهمن امیری مقدم”در نشست شورای فنی استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ با انتقاد از طولانی شدن روند اجرایی برخی پروژه‌ها عنوان کرد: کمیته‌های فنی دستگاه‌های دولت موظف هستند قرارداد پروژه‌ها را باید شکلی منعقد کنند که راه هرگونه سوء‌استفاده بسته شود و حقوق دولتی و بیت المال ضایع نشود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اداری به عنوان کارفرما باید سابقه کاری و توان مالی پیمانکاران، نوع دستگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها را قبل از انعقاد هرگونه قرارداد، ارزیابی کنند.

امیری مقدم ادامه داد: متأسفانه برخی پیمانکاران نتوانسته‌اند طبق برنامه پروژه را اجرایی کنند و باید شورای فنی طبق قانون هر چه سریع تر آن را تعیین تکلیف کند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: تاخیر چند ساله در اجرای برخی پروژه‌ها باعث افزایش شدید هزینه‌های اجرا و وارد آمدن خسارت به بیت‌المال شده است و شورای فنی باید طبق قانون برای جبران خسارت ها اقدام کند.

وی همچنین خواهان بررسی و آسیب شناسی دلایل ضعف پیمانکاران بومی و عدم حضور پررنگ آن‌ها در روند اجرای پروژه‌های مهم استان شد‌.

امیری مقدم همچنین بر ضرورت آموزش مدیران پیرامون شرایط قانونی مناقصه ها و نحوه نظارت بر اجرای پروژه‌ها، عنوان کرد: شورای فنی قوانین برگزاری مناقصات و ملاحظات فنی و قانونی این حوزه را به مدیران آموزش دهد.

وی ادامه داد: واگذاری موضوع حل اختلاف میان دستگاه اجرایی و پیمانکار به شورای فنی منجر به تسهیل در امور و کاهش مراجعه به دادگستری می شود.

امیری مقدم همچنین بر اتخاذ تصمیم نهایی برای ساختمان قدیم دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: چند روز پیش از این ساختمان بازدید به عمل آمد و شورای فنی باید هر چه سریعتر در خصوص ساماندهی یا ساخت مجدد آن تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.