نصب بیش از ۲۰۰ دستگاه مخصوص در بوستان‌های مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از تجهیز ۱۷ بوستان شهری در نقاط مختلف شهر مشهد به تجهیزات، لوازم بازی و مبلمان شهری ویژه توان‌یابان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “علی نجفی” با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به درخواست‌های مکرر جامعه توان‌یابان مشهد به‌منظور ایجاد بسترهای لازم برای حضور در فضاهای سبز شهری، برای اولین بار در کشور کار مطالعه، طراحی و ساخت انواع لوازم بازی، بدن‌سازی و مبلمان شهری ویژه توان‌یابان توسط کارشناسان متخصص مدیریت شهری در مشهد از سال گذشته آغاز شد که پس از ساخت نمونه‌های اولیه با نظر توان‌یابان در سال گذشته ۸ بوستان شهری شامل بوستان‌های پردیس، بهار، لاله، بهشت، وحدت، کوهسنگی و بوستان ملت به این تجهیزات مجهز شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمونه‌های ساخته شده در مشهد برای اولین بار تولید شده و نمونه مشابهی نداشته است پس از نصب در بوستان‌های مدنظر و استفاده توان‌یابان تاکنون در چند نوبت بهسازی و کارآمدتر شدن این تجهیزات در دستور کار قرار داده شده است.

نجفی افزود: در همین راستا در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه و لوازم بازی مخصوص توان‌یابان شامل ۴۶ دستگاه وسایل بازی کودکان، ۴۶ دستگاه بدنسازی، ۲۱ دستگاه آبخوری، ۴۰ عدد مبلمان پارکی و ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی در این بوستان‌ها نصب شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته ۳۹ رمپ ورودی و دسترسی نیز در این بوستان‌ها احداث شده است .

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال خوب توان‌یابان از این تسهیلات در سال جاری نیز تجهیز ۹ بوستان شهری دیگر در مناطق یک، ۳، پنج، ۶، ۷، ۱۰، دوازده و ثامن در دستور کار قرار دارد که با بهره‌برداری از تجهیزات مورد نظر توان‌یابان در این بوستان‌ها، در مجموع ۱۷ بوستان شهری مشهد به تسهیلات ویژه توان‌یابان تجهیز می‌شوند.