نشست مشترک اعضای شورای شهر تبریز و آمل برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آمل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، نشست مشترک و دیدار اعضای این شورا و اعضای شورای اسلامی شهر آمل صبح امروز در صحن شورای شهر تبریز برگزار شد.

در این دیدار مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خدمات شهری، محیط‌زیست و… در حوزه مدیریت شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی به اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری آمل اظهار داشت: شهر آمل از قدیم به شهر تاریخ، فلسفه و علم مشهور است. بزرگان و مشاهیری که در شهر آمل پرورش‌یافته و با لقب آملی شناخته می‌شوند در طول تاریخ خیلی زیاد بوده‌اند.

وی افزود: از جمله مشاهیر اخیر آمل می‌توان به علامه حسن‌زاده آملی و حضرت آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد که بدون تعارف از مشاهیر علمی مسلمانان و به خصوص شیعیان هستند که هر یک از ما به عنوان یک شیعه در هر جای جهان باشیم، به نام، علم و عظمت این بزرگواران تعظیم می‌کنیم.

در ادامه حسن مجیدی کیا، عضو شورای اسلامی شهر آمل و رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری این شورا ضمن قدردانی از میزبانی مدیریت شهری و مردم تبریز اظهار داشت: بخش زیادی از مطالعات و کتاب‌هایی که خوانده‌ایم، مربوط به عزیزانمان در تبریز، ایثارگران و شهدای این شهر است. خیلی از مردم شریف ایران با خاطرات حاج مهدی باکری و امثال سید نورالدین عافی و دیگر عزیزانی که لشکر رفته و دسته برگشتند، آشنایی دارند. دلاور مردی‌های شهر تاریخی تبریز در طول تاریخ سپر بلای کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و بارها و بارها شهر تبریز کشورمان را در تندبادهای حوادث حفظ کرد.

وی افزود: در علم، فقاهت، فرهنگ و هنر تبریز و مردمش هم نیازی به صحبت نیست. حضرت علامه قاضی بزرگ از کسانی هستند که غالب علما اعتقاد دارند، ایشان از نزدیک‌ترین افراد به حضرات معصومین (ع) بوده و به قول حضرت امام (ره) کوه توحید بودند. اگر علمی در نزد علامتین آمل هست، به برکت علامه طباطبایی (ره) است. تبریز در حوزه‌های دیگر نیز سرآمد است.

مجیدی کیا ادامه داد: تبریزی‌ها بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع‌ورجوع کردند. از همیت شورا، شهرداری و سمن‌ها لذت بردیم که در خصوص معضلات اجتماعی تبریز ورود کرده و تلاش کردند تا در حوزه‌های مختلف مشکلات را رفع کنند. امیدواریم بتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم. طی دو روز حضور در تبریز از مرکز مدیریت پسماند، اداره کل سلامت و… بازدید کرده و در جریان روند فعالیت این مراکز قرار گرفتیم.

در ادامه این جلسه علاوه بر بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات مدیریت شهری تبریز و آمل، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در پاسخ به سؤالات تخصصی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آمل نکاتی را در خصوص اقدامات و برنامه‌های مدیریت شهری این شهر ارائه کردند.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری تبریز در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۱ و مسائل بودجه‌ای، تعرفه نویسی، تدوین بودجه، منابع درآمدی و تحقق بودجه شهرداری تبریز و… اولویت‌های بودجه‌ای شهرداری را تشریح کرد.

لزوم تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در تبریز و بهره‌مندی از قانون درآمدهای پایدار نیز از دیگر مباحث مطرح‌شده توسط نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بود.

سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز توضیحاتی در رابطه با لزوم شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاران ارائه و بر تشکیل خانه سرمایه‌گذار برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این حوزه تأکید کرد.

وی همچنین به تشکیل صندوق توسعه شهری در شهرداری تبریز اشاره‌کرده و گفت: این طرح در حال بررسی بوده و قرار است بر اساس آن درصد مشخصی از درآمدهای شهرداری به صورت ماهانه به این صندوق واریز شود تا در مواردی که شهرداری احساس نیاز کرد، اقدام به سرمایه‌گذاری نماید.

فعال‌سازی حوزه پژوهش در شهرداری‌ها، نگاه همدلانه با سرمایه‌گذار، اطلس سرمایه‌گذاری تبریز، پارک‌ها و فرهنگسراهای موضوعی، ارتباط با گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف و… نیز از جمله مباحث دیگری بود که حجت‌الاسلام زعفرانچیلر بر آن‌ها تأکید کرد.

غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تبریز در حوزه‌های مختلف به خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی بر لزوم توجه به هویت ملی و تاریخی و کار منسجم علمی در این حوزه تأکید کرد.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم توضیحاتی در رابطه با فعالیت حوزه خدمات شهری شهرداری، وضعیت ماشین‌آلات، حوزه فضای سبز، مدیریت بهینه آب با افزایش کیفیت و کمیت فضای سبز، مدیریت پسماندهای شهری، ایجاد و مدیریت میادین و بازارچه‌های محلی، وضعیت موجود آتش‌نشانی و افتتاح ایستگاه‌های جدید آن، پارک‌های هوشمند در حوزه آبیاری فضای سبز و… ارائه کرد.

روح‌الله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به هویت فرهنگی و نوع مدیریت فرهنگی نهادهای مختلف در سطح کشور اظهار داشت: می‌توانیم در شورای شهر در این خصوص تأثیر بگذاریم. در سال گذشته نیز شیوه‌نامه‌هایی در این خصوص تدوین و اجرا کردیم که از جمله آن‌ها المان‌های شهری، حمایت از ورزشکاران و هنرمندان و… اشاره کرد.

وی افزود: سینما و تئاتر ما بیشتر در غرب تبریز قرار دارد اما در قسمت شرق تبریز بودجه‌ای برای احداث پردیس هنر و رسانه پیش‌بینی کرده‌ایم.
دهقان نژاد در ادامه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز، ابعاد حقوقی قراردادها، دعاوی مربوط به پرونده‌های شهرداری، سامانه شفافیت شهرداری تبریز و… اشاره کرد.

حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم با تسلیت حادثه تروریستی شیراز در این نشست اظهار داشت: ما در حوزه فرهنگ کاری که نکرده‌ایم همین جهاد تبیین است و تا زمانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده و به باور لازم نرسیم، هر کاری انجام دهیم واهی و بی‌نتیجه است. همان‌طور که امروز می‌بینیم که جوانان ما با خیلی حرف‌های واهی و بیهوده از راه به در می‌شوند.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام رسول برگی، علی نوای باغبان، محمدحسن اسوتچی، غلامرضا احمدی، روح‌الله دهقان نژاد، احد صادقی، حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر و حکیمه غفوری، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در این نشست مشترک بودند.