رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد گفت

نرم‌افزار “کارگریاب” در استان برای ساماندهی کارگران راه‌اندازی شد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد گفت: با مشارکت انجمن کارگران و در راستای ساماندهی کارگران در میادین، نرم‌افزار "کارگریاب" راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرداران، علی ایزدی اظهار داشت: برای ساماندهی کارگران حاشیه میادین شهرکرد دو اقدام به کمک انجمن کارگران صورت گرفته است.

 وی تصریح کرد: احداث ساختمانی در پارک آب جنگلی برای انجمن کارگران یکی از این اقدامات است که علاوه بر اینکه کارهای مربوط به بیمه کارگران را در آن پیگیری می‌کنند، سرپناهی است برای کارگرانی که در حاشیه میادین در انتظار کار هستند

 رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد راه‌اندازی اپلیکیشن “کارگریاب”چهارمحال و بختیاری که به کارگر این امکان را می‌دهد که بدون خروج از منزل درخواست کارفرما را دریافت کند و اقدام به فعالیت نماید را یکی دیگر از این اقدامات عنوان و خاطرنشان کرد: برای استفاده از این برنامه نیازی به داشتن تلفن هوشمند نیست، چراکه انجمن، مشخصات کارگران را بارگذاری کرده و از آنجایی که شماره تماس در برنامه ثبت شده است با ایشان تماس گرفته و هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد.

 ایزدی با بیان اینکه نگرانی انجمن از این است که برخی از کارگران کم‌تر و برخی بیشتر پیشنهاد کار داشته باشند و توزیع عادلانه صورت نگیرد اذعان داشت: برای رفع این معضل باید انجمن ورود کند

 وی گفت: بعد از معرفی نرم‌افزار، کار اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت می‌گیرد و می‌تواند در کاهش هزینه‌های کارگران و کارفرمایان بسیار کمک‌کننده باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد ادامه داد: بانوان کارگر هم می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند چراکه تخصص‌های مختلف در این برنامه تفکیک شده و این امکان برای حرفه‌های مختلف فراهم شده است.

 ایزدی گفت: تعیین حقوق و دستمزد در این اپلیکیشن براساس قوانین اداره کار است و این موضوع به‌صورت توافقی صورت نمی‌گیرد.