معرفی ۲۰ روستا در طرح محرومیت زدایی به شرکت آب و فاضلاب

فرماندار رشتخوار گفت: در طرح محرومیت زدایی حوزه آبرسانی بالغ بر 20 روستای شهرستان رشتخوار جهت اجرای طرح مذکور به شرکت آب و فاضلاب استان معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشتخوار، فرماندار رشتخوار در جلسه تودیع و معارفه سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان با اشاره به برخی از مشکلات و چالش های حوزه آب در تابستان، گفت: در پیک کم آبی تابستان گذشته مسئولین استانی و شهرستانی در حوزه تامین آب شرب همراهی خوبی داشتند.
حسین باهوش در ادامه تصریح کرد: امروزه مردم مطالبه گر شدند و این مطالبات در حوزه آب نمود بیشتری دارد و ما قبل از اینکه به مشکلات آبی سال بعد برسیم از همین اکنون باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و در توزیع عادلانه آب در شبکه آبرسانی دقت کنیم تا شهر و روستایی بدون آب نماند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه آب شرب اولویت اصلی منطقه است، گفت: مدیران و مسئولان این حوزه باید با عزم و روحیه جهادی کار کنند و در هر زمان و مکان مسائل را بررسی و پیگیری نمایند.
باهوش اظهار داشت: در طرح محرومیت زدایی بالغ بر ۲۰ روستا به شرکت آب و فاضلاب معرفی شده است و تقاضا داریم مسئولین استانی پیگیر اجرای این طرح باشند.
مهدی جهان طلب معاون بهره برداری توسعه شرکت آب و فضلاب خراسان رضوی در ادامه گفت: امسال بحث تنش آبی را در کل کشور داشتیم و این موضوع باعث ایجاد تنش های اجتماعی شد.
جهان طلب در ادامه با بیان اینکه رشتخوار از شهرستان های خاص در حوزه آبی بوده است افزود: بیشتر فعالیت های شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه مدیریت تقاضا و جهت افزایش تولید چاه ها بوده و این شهرستان هم مستثنی از این امر نبوده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت حفر چاه جدید در رشتخوار وجود ندارد زیرا هم کمیت و هم کیفیت آب را کاهش می دهد ما باید به سمت مدیریت مصرف برویم و بحث فرسودگی شبکه ها و مصارف را کنترل کنیم تا توزیع آب بصورت عادلانه در شهرستان انجام شود.
معاون شرکت آب و فضلاب خراسان رضوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اجرای پروژه های آبی هزینه های بسیار سنگینی داشته و منابع مالی زیادی لازم دارد، در بحث تنش های آبی مشکلات رشتخوار در دست اقدام و پیگیری است و این شهرستان از سری شهرستانهایی بوده که چالش های آبی ویژه ای داشته ولی با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی این مسائل مرتفع شده است.