معرفی دستاوردها و نیازهای فناورانه متروی تبریز در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از حضور این سازمان در دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲)  در قالب غرفه شهرداری شهر تبریز خبر داد.

به گزارش شهریار، یعقوب وحید کیا با اشاره به معرفی دستاوردهای فناورانه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در این نمایشگاه اظهار کرد: بخشی از دستاوردهای فناورانه سازمان در این نمایشگاه معرفی شده است و این نمایشگاه بهترین فرصت برای ارتباط تنگاتنگ با فناوران و شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه همکاری های فی مابین است.
وی از احصای نیازهای فناورانه مترو تبریز توسط معاونت های فنی واجرایی این سازمان خبر داد و گفت: این نیازها  در اختیار فناوران قرار می گیرد تا بتوانیم پل ارتباطی بین فناوران و سازمان را پررنگ‌تر کنیم.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز ادامه داد: در این نمایشگاه تلاش می کنیم با شناسایی شرکت های فناور و دانش بنیان  بخشی از نیازهای فناورانه مترو تبریز را به دست متخصصین داخلی رفع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: صنعت مترو از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار است باید توان علمی، تخصصی و فنی را با تاکید بر علم و دانش روز و بومی برای رفع نیازهای فناورانه ارتقا دهیم.
وحیدکیا، از ارتباط تنگاتنک سازمان حمل و نقل ریلی تبریز، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خبر داد و گفت: در طی چند ماه گذشته تلاش کردیم با همکاری پارک علم و فناوری استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن برگزاری چندین جلسه مشترک با حضور شرکت های فناور و دانش بنیان نیازهای فناورانه مترو تبریز را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی ادامه داد: در همین راستا نمایشگاه دائمی نیازهای فناورانه مترو در محل سازمان تشکیل شد تا ارتباط صنعت و دانشگاه به معنای واقعی محقق شود.

وی با اشاره به بخشی از نیازهای فناورانه مترو گفت: در بحث های نگهداری سیستم های الکترونیکی، مکانیکی، قطعات و تجهیزات نیازمند ورودی جدی فناوران هستیم و خوشبختانه در طول دو ماه گذشته شاهد استقبال قابل توجه شرکت های فناور در ورود به عرصه های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه مترو بودیم به طوری که شرکت ها ضمن ورود به این بخش قطعاتی را نمونه سازی کرده‌اند که از آن جمله می توان به گپ فیلر ها و ترمز قطارها و مخصوصا در بحث زیر ساخت ها اشاره کرد که تحقیقات خوبی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در راستای حل مشکلات قدم برداریم.
گفتنی است؛  دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) ، چهار بخش ایده های فناورانه و طرح های استارتاپی، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و معرفی نیازمندی های فناورانه را شامل می شود.

این نمایشگاه از دوم  لغایت ششم آبان ماه امسال با حضور شرکت های فناور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در حال برگزاری است.