سخنگوی شورای اسلامی اراک

معتقد هستیم که شهرداری را از یک نهاد صرف خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: معتقد هستیم که شهرداری را از یک نهاد صرف خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم تا شهرداری در کنار وظایف ذاتی خدماتی که بر عهده دارد به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهروندان نیز عمل کند. عباس خسروانی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به برگزاری همایش شهر دوستدار […]

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: معتقد هستیم که شهرداری را از یک نهاد صرف خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم تا شهرداری در کنار وظایف ذاتی خدماتی که بر عهده دارد به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهروندان نیز عمل کند.

عباس خسروانی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به برگزاری همایش شهر دوستدار کودک با محوریت تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: با همراهی مجموعه مدیران شهرداری به این سمت در حال حرکت هستیم و یکی از بهترین اقداماتی که در این حوزه انجام شده، ایجاد اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری و تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف مرتبط است که شورای اسلامی شهر اراک نیز برای اولین بار یک ردیف بودجه اختصاصی برای این موضوع اختصاص داده است.
وی در خصوص تعریف شهر دوستدار کودک، گفت: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن صدای کودکان شنیده می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های مسئولان شهری لحاظ می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: هدف مدیریت شهری از پیگیری تحقق مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک، افزایش حس تعلق خاطر کودکان اراکی به شهری است که در آن زندگی می‌کنند و معتقد هستیم که این کار به افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری منجر خواهد شد و روند پیشرفت شهر را سرعت می‌بخشد.
وی با بیان اینکه، با همکاری و هم‌فکری دانشگاه علوم پزشکی اراک همایش شهر دوستدار کودک با محوریت تغذیه با شیر مادر را تدارک دیدیم تا طی این همایش نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از شیر مادر برای کودکان اقدام شود، گفت: تغذیه سالم حق یک کودک است و اگر این اتفاق رخ دهد، با شهروندان سالم در آینده مواجه خواهیم بود که برخورداری از شهروندان سالم یکی از مؤلفه‌های پیشرفت شهری محسوب می‌شود و به عنوان متولیان مدیریت شهری در این خصوص احساس مسئولیت می‌کنیم.
خسروانی خاطرنشان کرد: هر نوع هزینه در حوزه کودک را نوعی سرمایه‌گذاری می‌دانیم که ثمرات آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.