مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم چهارمحال و بختیاری در اثر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار

چهلگردی سامانی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده ، افزایش درصد طلاق‌ ،اعتیاد، خودکشی، قهرمان پرستی کورکورانه و تجمل گرایی و ... از جمله مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان با حضور سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان و عضو کمیسیون، غلامرضا چهلگردی سامانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان، عطاالله حسین پور منشی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان و سایر اعضای کمیسیون در محل دفتر شورا برگزار شد.

هدف از برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان احصای مطالبات فرهنگی مردم استان جهت اعلام به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان با عنایت به مصوبه شماره یک چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ و همچنین بررسی طرح الحاق یک ماده به فصل چهارم قانون توزیع عادلانه آب مصوب ۱۳۶۱ بود و پس از بررسی، اعضای جلسه تصمیم گرفتند طرح مذکور جهت بررسی و اعلام نظر و تهیه طرح توجیهی به کارشناسان مربوطه و مشاوران شورای اسلامی استان تحویل شود.

غلامرضا چهلگردی سامانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان در مصاحبه با خبرنگار شورای اسلامی استان، با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان، افزود: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام یافته ای از اهداف، ارزشها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم است که متعلق به یک جامعه بزرگ بوده و مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می گیرد.

چهلگردی سامانی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق‌ ،اعتیاد، خودکشی ، قهرمان پرستی کورکورانه و  تجمل گرایی و … از جمله مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم است که لازم است دستگاه های مسئول جهت برون رفت از این معضلات برنامه ریزی کرده و اتاق فکرهایی را تشکیل دهند لذا در این راستا هر دستگاهی از مجموعه شوراها کمک خواست، این اطمینان را خواهیم داد که تماماً حامی دستگاه های فرهنگی استان خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از فضای مجازی، خاطر نشان کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی موثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش آفرینی کند.

چهلگردی سامانی به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار مشکلات اجتماعی بسیاری در جامعه ایجاد کرده و سازوکار مناسبی برای رفع معضلات این اقشار باید تبیین شود.