قائم مقام شهردار تبریز:

مدیریت شهر هوشمند، شهرداری‌محور است

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به چالش‌های مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی گفت: بحث مدیریت شهر هوشمند شهرداری محور است؛ اما راه‌حل مشترک برای تحقق هوشمندسازی همکاری و هم‌افزایی نهادهای دولتی و خصوصی است.

به گزارش شهریار، محبوب تیزپاز اظهار کرد: شهرداری تا حد قابل‌قبولی زیرساخت‌های ارتباطی را آماده توسعه شهر هوشمند کرده و در بخش‌های مختلف شهرداری گفتمان شهر هوشمند جاری شده است.

وی افزود: شهر هوشمند با هدف رفع نیازها و مشکلات و تامین آسایش شهروندان، حفظ منابع طبیعی و فرهنگی، توزیع عادلانه هزینه ها، صیانت از فضای سبز، حل معضل ترافیک و بهبود زیرساخت های حمل و نقل، مدیریت منابع و جلوگیری از هدررفت انرژی، برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه و نوسازی جوامع مطرح شده است و تامین امکانات و ایجاد رفاه مردم اولویت‌ها یک شهر هوشمند است.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به شناسایی وضعیت موجود شهرها به عنوان گام نخست در هوشمندسازی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و منوط به فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت تحول هوشمند در تبریز، شهرداری این کلانشهر با حضور در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ پذیرای ایده‌های نوین حوزه مدیریت شهری هوشمند خواهد بود.

تیزپاز خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با حضور و ایجاد غرفه و نقش‌آفرینی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز جهت ارج نهادن و ظرفیت سازی برای محصولات بومی و ایده های حوزه مدیریت شهری هوشمند میزبان فناوران در دهمین دوره نمایشـگاه بین المللـی نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی خواهد بود.