استاندار گیلان:

مبارزه با فساد بعنوان شعار راهبردی دولت سیزدهم، خط قرمز مدیران استان باشد

استاندار گیلان با بیان اینکه مبارزه با فساد و پیشگیری از وقوع جرم و تعدی به حقوق مردم و انفال به‌عنوان شعار راهبردی دولت مردمی سیزدهم، باید خط قرمز مدیران استان باشد، گفت: بر اساس دستورات رئیس جمهوری، مدیران دستگاه های متولی، نسبت به اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز برخورد قاطع و بدون اغماض در خصوص تغییر کاربری های غیرمجاز و تجاوز به بیت المال ، مراتع، جنگل ها و اراضی کشاورزی گیلان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان بر دقت نظر مدیران دستگاه های اجرایی به‌ویژه فرمانداران در زمینه پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز و تعرض به انفال  از جمله زمین خواری تاکید و اضافه کرد: در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل ها و مراتع و اراضی کشاورزی، دستگاه‌های متولی با همکاری مراجع قضایی و ذیربط باید در مراحل آغازین عملیات ساختمانی نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت اقدام جدی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان، اجرای دقیق موضوع مهم مبارزه با فساد و پیشگیری از وقوع جرم و تعدی به حقوق مردم و انفال بعنوان شعار راهبردی دولت مردمی سیزدهم در استان را ضروری دانست و گفت: نسبت به موضوع تغییر کاربری های غیرمجاز و تخلفات ساخت و ساز بسیار حساس هستم و به فرمانداران و مدیران متولی مجدد تاکید می کنم که هرگونه کوتاهی و اغماض در این بخش توسط هر مقامی در شهر و روستا برای همراهی در اجرای تخلف پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: باید بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان مراجع صدور پروانه ساخت و ساز در تمامی مراحل صدور، توجه به قوانین شهرسازی و معماری، مقررات ملی ساختمان، اصول فنی، بهداشتی و ایمنی، موضوع اطفای حریق و نیز رعایت دقیق ضوابط طرح های توسعه‌ای (جامع، هادی و تفصیلی) را با نظارت فرمانداری ها در اولویت قرار دهند.

استاندار گیلان با انتقاد از نگاه پرداخت جریمه در زمینه پرونده‌های تخلفات ساختمانی در کمیسیون های ماده های ۹۹ و ۱۰۰ گفت: باید ضمن پیشگیری؛ در بررسی پرونده های این کمیسیون ها به گونه ای عمل شود که تخلفات بویژه مربوط به پایداری و ایمنی ساختمان، صرفاً به پرداخت جریمه اکتفا نشود و برخود قانونی لازم صورت گیرد.

دکتر عباسی تصریح کرد: بر اساس دستورات رئیس جمهوری، مدیران دستگاه‌های متولی، نسبت به اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز برخورد قاطع و بدون اغماض در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تجاوز به بیت المال، مراتع، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی استان اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین تسریع در امور مردم و رسیدگی و بررسی به‌موقع پرونده های ارسالی به کمیسیون های حوزه عمرانی استانداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانگونه که با متخلفین و مسئولان در هر رده ای که به انفال تعدی کنند بدون اغماض برخورد شود، باید به امورات به حق مردم و اهالی شریف روستاها و نقاط مختلف گیلان در حوزه ساخت و ساز مجاز توجه شود چراکه همراهی با مردم افتخاری بس ارزشمند است.

در این جلسه که فرمانداران استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان و پیشگیری‌های موثر ارائه شد.