لزوم فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعتی استان کرمان

استاندار کرمان گفت: آمادگی‌ خوبی در شرکت‌های صنعتی برای بهره‌گیری از فعالیت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان باید فعالتر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی فداکار شنبه ۲۳ مهر ماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان در حوزه‌های معدن، صنعت و حمل و نقل عنوان کرد: شرکت‌های صنعتی و معدنی به دنبال برداشت کمتر هستند و می‌خواهند فرآوری و ارزش افزوده ایجاد کنند.
وی ادامه داد: صنعت به هیچ‌وجه نمی‌تواند معطل بماند و باید نیاز روزانه خود را به فوریت تامین کند و لذا آمادگی از سوی شرکت‌های صنعتی و معدنی برای کمک گرفتن از دانش‌بنیان‌ها وجود دارد.
استاندار کرمان با اشاره به قانون جهش دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های صنعتی و معدنی اگر بر روی دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کنند از معافیت‌های حقوق دولتی و مالیات بهره‌مند می‌شوند.
فداکار تصریح کرد: آمادگی‌ خوبی در صنایع وجود دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان باید فعال شوند و نیازهای آنها را تامین کنند. در حوزه‌های مختلف به آنان کمک می‌کنیم و از هیچ کاری برای حمایت از آنها دریغ نخواهیم کرد.
استاندار کرمان گفت: صندوق بازنشستگی مس به عنوان سرمایه‌گذار پروژه، مجموعه نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور را از غربت خارج کند.
فداکار ادامه داد: اگر این مجموعه آباد شود، خانواده‌ها رغبت بیشتر برای حضور در این منطقه خواهند داشت.
استاندار کرمان همچنین گفت: راه‌اندازی دومین پارک علم و فناوری استان مصوبه‌ای برای تاسیس دریافت کرده است و به مرکزی برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها تبدیل خواهد شد.
نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان در حوزه‌های معدن، صنعت و حمل و نقل از ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی جنوب شرق دایر است.
به گفته عماد امیری‌پور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق، ۷۵ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند که ۲۰ شرکت بورسی و صنعتی هستند.