استاندار اصفهان گفت:

قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) بازوی قدرتمند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواهد شد

استاندار اصفهان گفت: با یک تعریف و فرایند صحیح، قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) در بازگرداندن واحد‌های تولیدی راکد به چرخه فعالیت و توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی مانند راهنما، مشاور و همراه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، نشست بررسی قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) (نهضت جهش تولید) با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) و سایر اعضاء برگزار شد.
در این نشست که با بیان اهداف و وظایف قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان گفت: طبق تجربه در هر فعالیتی که نگاه و تفکر بسیجی در انجام امور حاکم شد موفقیت ها یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و بالعکس هرکجا که به سمت نگاه بوروکراتیک اداری، سازمانی و وظیفه گرا رفتیم با عقب گرد مواجه شدیم.
وی ادامه داد: امروز این تفکر و نگاه بسیجی در بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است و همه به صورت شبانه روزی برای کاهش مشکلات و پیشرفت کشور تلاش می کنند. میان مدیران این نگاه که بایستی از فرصتی که خداوند در اختیارمان گذاشته در راستای خدمت به مردم بهره ببریم؛ وجود دارد.
استاندار اصفهان بیان کرد: حال که سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان و سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان به میدان آمده اند تا شاهد جهش تولید و چرخش روان چرخ اقتصاد کشور باشیم؛ ما نیز این موقعیت را به فال نیک گرفته و از این پیشنهاد استقبال می کنیم.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: تصمیماتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اخذ و مصوباتی به دست می آید که قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) می تواند با یک نگاه عمیق وکاربردی در رصد، پایش و پیگیری مصوبات و در نهایت باز گرداندن واحد‌های صنعتی و تولیدی به چرخه فعالیت نقش ایفا کند.
وی نقش قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) را در بازگرداندن واحد‌های تولیدی راکد به چرخه فعالیت به راهنما، مشاور و همراه تشبیه کرد و گفت: این قرارگاه می تواند بعنوان یک بازوی کارآمد و قوی به ثمربخش بودن تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمک کند تا بتوانیم کام صنعتگران و تولیدکنندگان را در فعالیت های اجرایی و توسعه ای شیرین کنیم. این بازوی مطمئن و پیگیر در انتخاب های صحیح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقش آفرینی خواهد کرد.
استاندار اصفهان فعالیت قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) را دو سویه ارزیابی واظهار کرد: در این قرارگاه نه تنها تولید کننده و صنعتگر برای رفع مشکلات و موانع تولید تلاش خواهد کرد که نیروهای قرارگاه نیز بایستی خود را در روان شدن چرخ تولید و صنعت موثر بدانند.
دکتر مرتضوی در این خصوص تشکیل کمیته ای مرتبط را در حوزه معاونت اقتصادی استانداری اصفهان ضروری دانست و گفت: در این کمیته فرایندی مناسب وکاربردی برای قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) تعریف شود و در خصوص چگونگی ارجاع موارد به قرارگاه، مأموریت های اصلی قرارگاه، نحوه ورود و خروج پرونده ها، گزارش گیری و فرایند همراهی صنعتگر و تولیدکننده تا حصول نتیجه، بحث و تبادل نظر شود. هدف صرفاً ارجاع پرونده ها به قرارگاه نیست بلکه تأثیر ارجاع رصد شود تا از این ظرفیت قوی کمال استفاده را ببریم.