فضای سبز شهرکرد۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با بیان اینکه نیاز آبی فضای سبز شهرکرد ۲۴۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: این در حالی است که خشکسالی‌های اخیر و افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی سبب شده تا آب استحصال شده از کل چاه‌های فضای سبز کمتر از ۸۰ تا ۹۰ لیتر بر ثانیه باشد.

به گزارش شهرداران، سید رضا هاشمی گفت: وضعیت موجود فضای سبز سطح شهر با ۴۰۰ هکتار پوشش درخت، چمن، گل‌های فصلی و درختچه با ۶ دهم لیتر بر ثانیه که حداقل نیاز آبی گونه‌های زینتی است حدود ۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد افزود: این در حالی است که خشکسالی‌های اخیر و افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی سبب شده تا آب استحصال شده از کل چاه‌های فضای سبز کمتر از ۸۰ تا ۹۰ لیتر بر ثانیه باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه پنج حلقه چاه در شهر به طور کلی از مدار سیستم آبیاری تحت فشار خارج و تقریباً خشک شده‌اند.

هاشمی بیان داشت: با این حال سازمان با تدوین برنامه زمانبندی آبیاری به صورت ۳ شیفت و ۲۴ ساعته تمام تلاش خود را در جهت نگهداری فضای سبز موجود و برنامه‌ریزی برای توسعه حدود ۸۰۰ هکتار اراضی با کاربری فضای سبز به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: این سازمان هرگونه توسعه فضای سبز و کیفیت بخشی به وضع موجود را با نگاه استفاده از گونه‌های مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی استان در دستور کار قرار داده است.