عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و کمک‌های دولتی باید شفاف شود

شهردار اراک گفت:عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و کمک‌های دولتی باید شفاف شود و لازم است شهرداری‌ها با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند تا به احقاق مطالبات و در نهایت آبادانی شهرهای خود برسند.

به گزارش شهرداران، دکتر علیرضا کریمی در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: بسیاری از مراکزی که در شهر اصفهان از آنها بازدید کردیم برای مدیریت شهری اراک نو و بدیع بود بنابراین تلاش داریم از این فرایندها و تجربیات استفاده کنیم.

وی یادآورشد: شهر اصفهان به طور قطع یک الگوی ملی به لحاظ مدیریت حوزه شهرسازی، تاریخی و تمدنی بوده و از ابعاد مختلف مورد توجه شهرهای دیگر کشور است.

وی افزود: تعاملات و ارتباطات مشترک شهرها با مدیریت شهری اصفهان و دریافت و انتقال تجربیات موفق از این منظر، قابل توجه است.
شهردار اراک با اشاره به بازدیدهای دو روزه خود و اعضای شورای اسلامی شهر اراک از بخش‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان همچون خدمات شهری، مباحث فرهنگی و فضای سبز شهری، خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات موفق میان دو شهر اراک و اصفهان می‌تواند آغاز همکاری‌های مشترک باشد و در پیمودن مسیر موفقیت به هر دو شهر کمک کند.

دکتر کریمی اضافه کرد: شهر اراک از منظر فضای تفرجگاهی، تفریحی و گردشگری از گذشته تا به این دوره وضعیت خوبی نداشته، اما در این دوره مدیریت شهری اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اراک در عرصه تفرجگاهی، حمل‌ونقل عمومی، حوزه خدمات شهری، بهسازی خیابان‌ها و منظر شهر، اقدامات قابل تأملی را آغاز کرده و اعتبارات بودجه نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

شهردار اراک تاکید کرد: یکی از چالش‌های پیش‌روی مدیریت‌های شهری کلانشهرها، نهادهای مختلف دولتی هستند که درصدد کاهش منابع درآمدی شهرداری‌ها برآمده‌اند و تلاش دارند از این منابع درآمدی استفاده کنند.