استاندار همدان:

ظرفیت آبرسانی این شهر به یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد

استاندار همدان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مرحله نخست تصفیه خانه مهاجران در طرح آبرسانی بلند مدت به همدان تا سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود و ظرفیت انتقال آب به همدان به یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین تجلیل از کشاورزان و همیاران طرح آبرسانی به همدان (نذر آب) افزود: ظرفیت تصفیه خانه مهاجران سه هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه است که گام نخست آن با ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه به زودی تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح آبرسانی به همدان از طریق تصفیه خانه شهید بهشتی، فیلتراسیون و وارد شبکه آبرسانی شهر همدان می‌شود، اظهار داشت: اکنون ۴۰۰ لیتر در ثانیه از سد تالوار به شبکه آبرسانی همدان منتقل می‌شود که با بهره برداری از تصفیه خانه مهاجران این میزان به یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

قاسمی‌فرزاد با قدردانی از کشاورزانی که در روزهای سخت در کنار مردم بودند تصریح کرد: با همت دولت سیزدهم پروژه‌ای که ۱۷ سال به تعویق افتاده بود در پنج ماه به سرانجام رسید و اکنون آب آن در شبکه آبرسانی شهر همدان جریان دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای حل بحران آب همدان، مردم و کشاورزان سخاوتمندانه و برادرانه پای کار آمدند، تاکید کرد: بسیاری از کشاورزان به عنوان رزمندگان قدیمی پای کار آمدند و در ادامه ایثار خود در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و از خود گذشتگی نگذاشتند هم شهری هایشان تشنه بمانند.

کشاورزان همدانی در شرایط بحرانی آب یاریگر مردم و دولت بودند

وی با اشاره به اینکه یاریگری‌های کشاورزان برای آبرسانی به همدان در تاریخ ثبت خواهد شد، ادامه داد: کشاورزان همدان در عرصه تامین مواد غذایی و جنگ اقتصادی در خط مقدم هستند و در شرایط بحرانی آب نیز به پای کار آمدند.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه مردم همدان قدردان و سپاسگزار اقدام خداپسندانه کشاورزان هستند و تا همیشه از این اقدام به نیکی یاد می‌کنند از کشاورزان خواست همچنان در کنار ما باشند تا هرچه سریعتر تصفیه خانه مهاجران بهره برداری شود.

استاندار همدان افزود: بنا به دستور وزیر نیرو، پروانه بهره برداری کشاورزانی که چاه‌های خود را در اختیار گذاشتند، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که پیگیر این موضوع هستیم.

قاسمی فرزاد از اهالی روستاهای انصارالامام، دهپیاز، بهرام‌آباد، یکن‌آباد، گنج‌تپه، لتگاه، خالقوردی و کیتو، شهرهای بهار، کبودرآهنگ و صالح آباد و همه مسئولان و از دستورات موکد رییس جمهور و شخص وزیر نیرو که از نخستین ماه‌ها پیگیر این طرح بودند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی کشت بهره‌وری را افزایش و میزان مصرف آب را کاهش می‌دهد گفت: جهاد کشاورزی زمینه‌ها را برای ایجاد این شرایط و واگذاری تسهیلات به کشاورزان انجام می دهد و به کشاورزان می‌گویم با حرکت به این سمت، تولیدات خود را افزایش دهند.

دشمن برای ایجاد بحران در ایران میلیاردها دلار هزینه می کند

قاسمی فرزاد با تسلیت شهادت پاسدار علی نظری در ملایر افزود:  این روزها مردم عزیز داغدار جنایت بزرگ حرم شاهچراغ هستند؛ دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا کشور ما را دچار بحران کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: دشمنان ناراحت هستند از اینکه ایران اسلامی به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است آن‌ها از کشور بزرگ و قدرتمند خوششان نمی آید.

وی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی مردم از رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام، برای دشمنان کینه ایجاد کرده است، افزود: دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت، یکپارچگی و ایجاد نفاق بین مردم سیستان، کردستان و آذربایجان هستند و همه می‌دانند کارنامه جنایات استکبار و اسرائیل در دنیا سیاه است.

در پایان این آیین از ۷۲ کشاورزی که چاه‌های خود را در اختیار شبکه آب آشامیدنی شهر همدان قرار دادند تجلیل شد.

57d9613c-c187-45b3-9a04-f77ac33c5cbd.jpg60eae9fa-97d4-4cb4-88ce-9118cbdafd6d.jpg