مختاری در سی‌ودومین رویداد امید و افتخار:

طرح جنگل‌کاری ۵۰ هزار هکتاری پایتخت تا ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، طرح جنگل‌کاری ۵۰ هزار هکتاری پیرامون تهران تا سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در آیین بهره برداری از فاز نخست جنگل‌کاری یک هزارو پانصد هکتاری کمربند سبز در سال ۱۴۰۱ که در سی و دومین رویداد امید و افتخار انجام شد، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امروز ۵۰۰ هکتار از این طرح در پروژه جنگل‌کاری بی‌بی شهربانو آغاز خواهد شد. ۵۰۰ هکتار نیز در قالب پروژه جنگل‌کاری شهید حجازی در هشتم اسفندماه و در نهایت ۵۰۰ هکتار هم در قالب پروژه جنگل‌کاری منطقه ۱۹ در روز پانزدهم اسفند ماه همزمان با روز درختکاری عملیاتی خواهد شد. در واقع امسال شاهد اجرای طرح جنگل‌کاری یک هزار و ۵۰۰ هکتاری کمربند سبز خواهیم بود.

وی افزود: طرح جنگل‌کاری ۵۰ هزار هکتاری پایتخت تا ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: در سال قبل نیز با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران ۱۲۵۰ هکتار طرح جنگل‌کاری کمربند سبز اجرا شد.

وی افزود: فضای سبز می تواند در جهت کاهش آلودگی هوا و همچنین  کاهش آلودگی بصری نقش بسزایی داشته باشد و باعث افزایش تعاملات اجتماعی و تلطیف هوا شود.

مختاری عنوان کرد: در سال ۱۳۵۷، ۷۵ هکتار در تهران فضای سبز داشتیم و امروز به ۶۱هزار هکتار و تعداد ۲۳۵۲ پارک رسیده است. جنگل کاری نیز  به ۴۶۵۰۰هکتار افزایش پیدا کرده است. به طوری که ۱۵۰۰هکتار جنگل کاری در یازده نقطه را ایجاد کردیم که کار فیلتر هوا را انجام می دهد.