استاندار یزد خبر داد:

ضرورت تهیه بسته عملیاتی در حوزه های پیشگیری، مقابله و بازتوانی اعتیاد متناسب با وضعیت هر شهرستان

استاندار یزد بر تهیه بسته عملیاتی در حوزه های پیشگیری، مقابله و بازتوانی اعتیاد متناسب با وضعیت هر شهرستان و نیز تدوین برنامه ای منسجم جهت پیشگیری از گرایش دانش آموزان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد به منظور «مرور مصوبات جلسه قبل» و ارائه گزارش های «اجرای فاز اول طرح سفیران فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در استان یزد» و «اقدامات شهرستان تفت در حوزه مبارزه با مواد مخدر» برگزار شد.
دکتر مهران فاطمی در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان تفت، گفت: میزان اثربخشی و کارایی اقدامات شهرستان ها در حوزه های پیشگیری، مقابله و بازتوانی  ارائه شود تا در پرتو آن نقاط ضعف و قوت را مشخص و بسته عملیاتی جهت مدیریت بهتر مسائل این حوزه ارائه شود.
استاندار یزد ادامه داد: ضروری است وضعیت انجام تکالیف دستگاه های شهرستان ها در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر بررسی و اقدامات و فعالیت های لازم الاجرا در این حوزه با جدیت پیگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه  براساس گزارش های موجود ۳۰ درصد دانش آموزان درگیر اعتیاد “قدرت نه گفتن” در برابر پیشنهادات را نداشتند، خاطرنشان کرد: باید برنامه ای منسجم و هدفمند در جهت پیشگیری از گرایش دانش آموزان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر تهیه و در دستورکار قرار گیرد.
دکتر فاطمی همچنین بر انجام یک طرح با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر، فرمانداری ها، دادستانی و مجموعه آموزش و پرورش جهت پاکسازی مناطق آلوده به مصرف مواد مخدر به ویژه در مناطق نزدیک مدارس و تمرکز فعالیت های فرهنگی بر این مناطق تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش طرح یاریگران زندگی را یکی از طرح های بسیار خوب در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس دانست و گفت: مشارکت دانش آموزان در شناسایی آسیب های اجتماعی احتمالی موجود در مدارس و دریافت راهکارهای پیشنهادی آن ها ارزشمند بوده و باید در هر مدرسه یک بسته ای متناسب با آسیب های موجود تهیه شود.
وی در ادامه بر اختصاص یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش استان به مباحث مربوط به طرح یاریگران زندگی جهت افزایش هماهنگی های مربوط به این حوزه تاکید کرد.