ضرورت استفاده از ظرفیت مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان از ظرفیت سایر مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان بهره گیرد، گفت: دستگاه های دولتی برای حل مشکلات معلولان دید جامعی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در دیدار با شورای مشارکت های مردمی استان، جنگ اقتصادی را یکی از ابعاد جنگ تمام عیار دشمن عنوان کرد و گفت: جنگ ترکیبی به نوعی بر جمیع موضوعات اقتصادی جامعه تأثیرگذار است و از طرفی نیز عقب ماندگی های زیادی در استان از گذشته داریم که ملموس می باشد.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که از دولت دهم باقی مانده و این دولت مسمم بر اجرای آنهاست.
به گفته وی؛ تأکید دولت سیزدهم بر اتمام پروژه هاست و فرقی هم ندارد که پروژه درست جانمایی شده باشد یا نه؛ چون از بیت المال برای این پروژه ها هزینه شده، دولت سیزدهم آنها را به اتمام خواهد رساند.
معاون استاندار اظهارداشت: برخی تعهدات در پایان دولت دوازدهم ایجاد شد و بار مالی آنها بر دوش دولت سیزدهم افتاد که این ها نیز مطالبه مردم است و باید توسط دولت حل و فصل شود، از طرفی هم اعتبارات دولتی محدود است؛ لذا می طلبد که خیرین و مردم نیکوکار و عزیز استان در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله کمک به نیازمندان همانند گذشته پیشتاز باشند.
طالبی با بیان اینکه پوشش تمام آسیب های اجتماعی با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست، گفت: فعالیت در حوزه های اجتماعی، اجر دنیوی و اخروی بدنبال دارد.
به گفته وی؛ معلولان علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات روحی، جسمی و درمانی و حتی در برخی موارد زمین گیر بودن را دارند، لذا باید توجه ویژه ای به مشکلات معلولان شود.
وی با اشاره به اینکه بحث های مشاوره ای قبل از ازدواج در حوزه معلولیت ها و موضوعات درمانی بعد از ازدواج در کاهش نرخ معلولیت بسیار مؤثر است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی که در این حوزه ها کار می کنند، حوزه خدمت رسانی خود را بیشتر به روستاها ببرند و به زوج های جوان و خانواده ها مشاوره های قبل و بعد از ازدواج بدهند.
معاون استاندار تأکید کرد: پیشگیری از معلولیت ها با انجام اقدامات مشاوره ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان باشد.
طالبی با تأکید بر اینکه فاصله برگزاری جلسات مشارکت های مردمی بهزیستی از شش ماه به دو ماه کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: این جلسات به صورت دوره ای و در مراکز خیریه و مؤسسات برگزار خواهد شد.
وی متذکر شد: لیست و مشخصات خانوارهای تحت پوشش بهزیستی که از دریافت یارانه ها محروم می باشند، تهیه شده و برای پیگیری های بعدی از طریق دفتر اجتماعی استانداری به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان ابلاغ می شود.
معاون استاندار افزود: طی جلسه ای با محوریت دفتر اجتماعی و با حضور دستگاه هایی که به استتناد قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه خدمات ویژه و حمایتی از معلولان را دارند، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
به گفته وی؛ اداره کل بهزیستی استان از ظرفیت سایر مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان بهره گیرد.
طالبی افزود: شهرداری بیرجند بخشی از بیلبوردهای سطح شهر را برای انجام کارهای تبلیغاتی به صورت رایگان در اختیار بهزیستی برای مقاطع خاص قرار دهد.