نماینده استان آذربایجان غربی:

شهرستان نقده نیاز به اعتبارات جدی برای حل مشکلات راه‌های ارتباطی دارد.

ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شواری عالی استان‌ها با اشاره به نامه‌نگاری با وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات راه و حمل و نقل شهر نقده گفت: شهرستان و شهر نقده در زمینه راه و مسیرهای ارتباطی مشکلات بسیاری دارد که در جلسه اخیر شورای عالی استان‌ها با معاونان وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم و در نامه‌ای درخواست رسیدگی به این مسائل را داشتم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی شهر نقده نبود کمربندی برای شهراست. به همین دلیل ماشین آلات سنگینی که به مرز تمرچین‌ می‌روند از داخل شهر عبور‌ می‌کنند و سبب تخریب آسفالت معابر شهر‌ می‌شوند و این هزینه سنگینی به شهرداری تحمیل‌ می‌کند.
نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: خیابان تازه تاسیس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که مسیر ترانزیت ماشین آلات سنگین به طرف مرز تمرچین است نیاز به جدول کشی و پلاک کوبی دارد و شهرداری توان تامین تمام هزینه‌ها را ندارد.
سلیمان زاده اظهار داشت: جاده نقده – سه راهی حیدرآباد بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و ضروری است اقدامات لازم برای پایان سریع این پروژه اعتبارات لازم تامین شود.
وی افزود: تکمیل پل غیرهمسطح سه راهی محمدیار و گلنگ زنی پل غیرهمسطح سه راهی حیدرآباد شهرستان نقده که در مسیر جاده ترانزیتی ارومیه به سمت میاندوآب است نیاز به اختصاص اعتبار است و لازم است دولت در این زمینه کمک کند.
عضو شورای شهرستان نقده تصریح کرد: دانش آموزان پناه آباد و منطقه محروم کهل برای عبور از رودخانه گادار نیاز به ایجاد پل دارند تا بتوانند به آسانی عبور و مرور کنند.