استاندار مازندران:

شهرداری های استان مازندران خط مقدم جذب سرمایه گذاران هستند

استاندار مازندران بابیان این که شهرداری های استان خط مقدم جذب سرمایه گذاران و توسعه سرمایه گذاری های موثر هستند، گفت: هزینه برای توسعه زیرساخت های استان در اولویت است و 60 درصد درآمد حاصله از مولدسازی دارایی های دولت برای این بخش هزینه می شود. ‎

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در مراسم افتتاح همزمان پروژه های مدیریت شهری استان مازندران با عنوان اینکه بعد از رحلت حضرت امام تنها شخصیتی که راه امام را شناخت و در سازوکار مدیریتی کشور، تفکرات امام را در همه عرصه های مدیریتی کشور اجرا کرد و بعد از تثبیت انقلاب اسلامی نگاه حضرت امام را نهادینه نمود، مقام معظم رهبری بود، خاطرنشان کرد :بعد از ۴۴ سال همه مان مفتخر به این هستیم فرزندان این کشور با پافشاری بر ظرفیت های داخلی کشور اقدامات قابل توجهی را به ثمر رساندند و در فضای خدمات شهری و روستایی در ایام دهه فجر در استان مازندران آمارها بیانگر اقدامات منحصر به فرد جمهوری اسلامی است .

وی ادامه داد :دولت مردمی سیزدهم به پیشنهاد استان مازندران بحث مولدسازی اراضی دولتی را مطرح کرد. گزارش مفصلی را برای رییس جمهور ارسال کردیم مبنی بر اینکه مرغوب ترین اراضی و پلاژهای دولتی در اختیار دولت است که دولت با این پیشنهاد برای عدم تصدی گری موافقت کرد.

وی گفت :مازندران یکی از نقاطی است که اگر مولدسازی با نظارت دقیق اجرا شود متحول خواهد شد و استان اول کشور می شود چرا که ارزش افزوده زمین در استان مازندران طلاست.

این مسئول اضافه کرد :در سفر رییس جمهور برای استان مازندران ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و در ۱۳ روز عید ۳۲ هزار میلیارد درآمد داشتیم که نشان می دهد از ظرفیت های مان نتوانستیم بهره برداری کنیم و یک جای کار در حوزه مدیریت می لنگد و گردشگری صنعتی هنوز در استان مازندران نهادینه نشده است و افرادی که وارد استان می شوند اغلب مسافر هستند و از محل ورود این افراد خدماتی سربار استان مازندران می شود.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه در اجرای طرح مولدسازی، مازندران در اولویت دولت است، مقرر شد ۶۰ درصد درآمد حاصل از طرح مولدسازی برای زیرساخت های استان هزینه شود، افزود :مجموعه خدمات شهری در استان مازندران باید متحول شود چرا که استان سرسبز و زیبا که در فاصله کوتاه همه مواهب طبیعی را به خود اختصاص داده است از قطار شهری محروم است و مردم در ترافیک های سنگین استان وقت شان تلف می شود که نتوانستیم انسجام لازم را در فضای مدیریت شهری استان ایجاد کنیم و اکنون در دولت سیزدهم نگاه ما به این حوزه ها تحولی است و همه این موارد در دستور کار قرار دارد.

رییس شورای اداری استان مازندران، اظهار کرد :اگر بخواهیم استان مازندران را مقصد گردشگری نماییم ورودی های استان مازندران می تواند نشان دهد که مقصد گردشگری است یا نه، لذا تحول در این حوزه در مدیریت شهری یک ضرورت است.

حسینی پور یادآور شد: با استمرار وضعیت فعلی در بخش پسماند نمی توانیم گردشگری صنعتی را عملیاتی کنیم هرچند وضعیت اکثریت غالب شهرهای استان در بخش پسماند رضایت بخش است ولی در مناطق جاده ای و روستایی مشکلات زیادی داریم که بخشداران و دهیاران در این راستا مسئولیت و نقش منحصر به فردی دارند .

وی بیان کرد :روستاهایی که در جمع آوری زباله نسبت به پاکسازی محیط روستا اقدام می کنند در اولویت اختصاص امکانات همچون خودرو حمل زباله قرار می گیرند و شهرداری های استان خط مقدم جذب سرمایه گذاران هستند.

سید محمود حسینی پور تصریح کرد :با همدلی کارهای بزرگ را می توان انجام داد و از مجموعه نیروهای وفادار به نظام و انقلاب باید استفاده کنیم و دایره مدیریتی را نباید محدود کنیم، می بایست مسئولین با اتحاد میان مردم امید ایجاد کنند.