استاندار همدان:

شهرداری‌ها سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند

استاندار همدان گفت: شهرداران نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها اقدام و این مبلغ را به یک حساب مشخص اعلام شده به صورت خودکار واریز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان تاکید کرد: باید از فضایی که شهرداری‌ها در اختیار دارند برای امر مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد و این نیازمند همکاری بین دستگاه‌ها است تا با هم پوشانی بین مجموعه‌های فرهنگی کمبودها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رییس جمهور به همدان برای اجرای طرح های نیمه تمام و توسعه کتابخانه های عمومی این استان اختصاص یافت تصریح کرد: به طور قطع با حمایت های استانداری این بودجه‌ها تحقق می یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های عمرانی کتابخوانی در استان همدان اقدامات شایان توجهی انجام شده است اظهار داشت: موضوع فرهنگ کتابخوانی برای ما بسیار حائز اهمیت است و باید با اقدامات لازم، هم افزایی و پیوستگی بین همه دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد و هر روز شاهد افزایش کتابخوان‌ها و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان همدان باشیم.

قاسمی‌فرزاد کتابخوانی را تقویت کننده فرهنگ و هویت مردم ایران اسلامی دانست و گفت: کتاب‌ها بر اساس افکار اسلامی و ایرانی ما باید باشند و آن را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ باید در آموزش و پرورش صورت گیرد افزود: کودکان باید از همان روزهای ابتدایی بیاموزند تا به کتاب اهمیت بدهند و این اتفاق باید در مدارس رخ دهد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به کتاب توجه ویژه دارند و همه کتاب‌های خوب را مطالعه می‌کنند گفت: جمعیت کتابخوان ما کم است و باید با اقدامات انجام شده ۱۰ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شوند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مدیران خودشان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان شرکت کنند اظهار داشت: حمایت از کتابفروشی‌های بومی صورت گیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برگزاری نمایشگاه کتاب کمک رسان و حامی باشد.