شش تندیس فاخر از سرداران شهید و مشاهیر بزرگ در تبریز نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از نصب شش اثر فاخر برنزی از سرداران شهید و مشاهیر بزرگ آذربایجان و ایران در سطح شهر خبر داد.

به گزارش شهریار، اکبر امجدی با اشاره به اینکه سیاست و برنامه سازمان در بحث مجسمه سازی مبتنی بر طراحی، ساخت و نصب آثار فاخر از مشاهیر آذربایجان و ایران است، گفت: بر این اساس از طریق کمیته حجم سازمان ضمن بررسی وضعیت مجسمه‌های موجود در سطح شهر مقرر شده در کنار بهسازی آنها، از مجسمه‌های نوع برنز نیز آثاری فاخر و ماندگار تهیه و در سطح شهر نصب کنیم.

وی افزود: در مرحله اول، فراخوان طراحی و اجرای تندیس برنزی شهدای والامقام دفاع مقدس شهید مهدی باکری و شهید جواد فکوری و نیز سردار ملی ستارخان منتشر شد که امروز مرحله داوری این فراخوان با حضور هیئت داوران انجام می‌گیرد.

امجدی ادامه داد: در مرحله دوم نیز فراخوان طراحی و ساخت تندیس برنزی مشاهیر بزرگ آذربایجان استاد شهریار، پروین اعتصامی و باغچه‌بان منتشر خواهد شد که جمعاً شاهد تهیه و نصب شش اثر فاخر برنزی از سرداران شهید و مشاهیر بزرگ آذربایجان و ایران در سطح شهر تبریز خواهیم بود.

مدیر‎‌عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با اشاره به تغییر رویکرد و استراتژی این سازمان مبنی بر تهیه و ساخت آثار با کیفیت هنری از جنس برنز در سطح شهر، ابراز کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان و مجسمه‌سازان بومی و کشوری شاهد خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری از مشاهیر و بزرگان و نیز شهدای والامقام در شهر تبریز باشیم.