شش اثر نمایشی هنری ارزشمند تئاتر با عنوان نمایشگران عاشورایی

شش اثر نمایشی هنری ارزشمند تئاتر با عنوان نمایشگران عاشورایی با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در حال اجرا است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری ۶ نمایش هنری ارزشمند و تئاتر آئینی با عنوان نمایشگران عاشورایی در سمنان خبر داد و افزود: حمایت و توجه به تولید ، توسعه و اجرای برنامه های هنری از جمله تئاتر و احیائ رویداد های هنری به ویژه پس از محدودیت و وقفه ای که شرایط کرونایی در عرصه هنر ایجاد نموده است از سیاست‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در راستای پویایی هرچه بیشتر شهری است.

امیر نجم با اشاره به اینکه توجه به تئاتر و باور به نقش آفرینی اجتماعی آن، می‌تواند بعنوان سرمایه ای بی بدیل و روشی هنرمندانه برای انتقال مفاهیم قلمداد شود و از آن به نفع نیازهای زمانه امروز و خواسته های فردا بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: نمایش نجوای بندگی با هنرنمایی دختران و بانوان هنرمند سمنانی در شبستان امامزاده یحیی از دهم الی سیزدهم شهریور ماه ، سوگواره از سفر تا صفر از ششم لغایت یازدهم شهریورماه توأم با اجرای شبیه خوانی در آستان مقدس امامزاده علی اشرف”ع” و سوگواره شب های عاشقی از تاریخ هفتم لغایت شانزدهم شهریور در آستان مقدس امامزاده علویان بر روی صحنه رفته است.

همچنین نمایش مهدیاران با جامعه مخاطب کودکان و نوجوانان و با هدف انتقال فرهنگ روضه خانگی و معرفی خاندان اهل بیت (ع) بعنوان اسوه های صبر و مقاومت از ۷ لغایت ۱۱ شهریور در پارک موزه دفاع مقدس به روی صحنه رفته است.

وی اعلام کرد: “تئاتر خورشید بر نیزه” از یکشنبه ۱۳ شهریور در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش به روی صحنه رفته است و اجرای آن تا سه شنبه ۲۲ شهریور ماه ادامه دارد.

نجم اظهار داشت: نمایش “دمی در بازار هیزم فروشان” که از آثار فاخر تئاتر برای ایام پیش رو می باشد از ۲۵ شهریور لغایت ۷ مهرماه در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش به روی صحنه خواهد رفت.