سفر وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی به نیشابور بزرگ

عزت الله ضرغامی ضمن بازدید از مناطق فرهنگی و گردشگری نیشابور با معاونت‌ استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در مسائل گردشگری و میراث تاریخی نیشابور به گفتگو پرداختند.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور ضمن خیرمقدم به وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد:برخی از مسائل مربوط به میراث محدودیت هایی برای  شهر ایجاد کرده است که اتفاقا این محدودیت ها به توسعه گردشگری شهرستان ضربه می زند.
ابوطالب جوان گفت:مشکلات مربوط به میراث در چهاده مورد خلاصه شده و به وزیر محترم  تقدیم می گردد که نیاز فوری و ضروری است به  حل و فصل آن ها بپردازند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به این که من از زمان وزارت به بیش از ۱۰۰ شهر رفتم، تشریح کرد: بنابراین وقتی برای بار سوم به استان خراسان رضوی آمدم تنها ۲ شهر نیشابور و سبزوار را در برنامه گذاشتم و به زودی در سفر بعدی از فیروزه هم بازدید خواهم کرد.
عزت‌الله ضرغامی اظهار کرد: امروز به همراه نمایندگان، فرمانداران، و مدیران شهرهای نیشابور، فیروزه و زبرخان َضمن بازدیدها و گفتگو درباره مشکلات و بن‌بست‌های میراث فرهنگی و گردشگری  انجام شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: نیشابور از هر نظر بزرگ، تاریخی و استثنایی و مشحون از صنایع دستی و آثار تاریخی است با مردمی بزرگ و ریشه دار از این رو باید برای دیدن مزیت‌ها باید چند روزی را در نیشابور بمانم.

ضرغامی با اشاره به این که من از زمان وزارت به بیش از ۱۰۰ شهر رفتم، تشریح کرد: بنابراین وقتی برای بار سوم به استان خراسان رضوی آمدم تنها ۲ شهر نیشابور و سبزوار را در برنامه گذاشتم و به زودی در سفر بعدی از فیروزه هم بازدید می‌کنم.

وی تاکید کرد: شهر خرو که محصول آلوی آن ظرفیت جهانی شدن را دارد، از نظر گردشگری هم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

ضرغامی با ذکر این مطلب که بیشتر از هفته وحدت خود وحدت ملت مهم است، تصریح کرد: مهمتر از تجزیه جغرافیایی که هرگز در این کشور انجام نمی‌شود و دشمنان ما این آرزو را به گورخواهند برد. چرا که ایران متعلق به همه سلیقه‌هاست که همه باید کنار هم آزادانه حرف بزنند و به آنها توجه شود.
ضرغامی خاطرنشان کرد: حوزه ماموریت‌های میراث فرهنگی از مهترین ابراز برای وحدت ملی است زیرا افتخارات و تمدن ما از چند هزار سال قبل تا کنون از یک مجموعه است و ما افتخار می‌کنیم و آن را بهانه می‌کنیم برای وحدت و بودن کنار هم از این رو این ظرفیت عظیم صنایع دستی و گردشگری باید رونق بگیرد و مایه وحدت آحاد مردم باشد.