معاون عمرانی استاندار:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به نیابت از استاندار کرمان به بم سفر کرد

همزمان‌ با گرامیداشت ۵ دی ماه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به نیابت از استاندار کرمان به بم سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، در سالروز زلزله دلخراش بم، اختتامیه دوره ویژه تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان با حضور سیدمصطفی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر و جمعی از مدیران در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم برگزار شد.
معاون عمرانی استاندار کرمان با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله دلخراش بم، امدادگران هلال‌احمر را یاوران و پیشتازان خدمت‌رسانی به مردم در ساعات اولیه زلزله یاد کرد و استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی در سراسر استان را مورد تاکید قرار داد.
موسوی با قدردانی از خدمات شایسته جمعیت هلال‌احمر استان در مواقع بروز حوادث و بحران‌ها خاطر‌نشان کرد: با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات قطعا عملیات امداد‌رسانی با سرعت و دقت بالاتری به انجام خواهد رسید که تا‌کنون مساعدت‌هایی از سوی استانداری در راستای تامین اعتبار، خرید تجهیزات و … صورت گرفته و در ادامه، آماده همکاری لازم با مجموعه‌ هلال احمر استان هستیم.

**همایش آموزه‌های زلزله و لزوم نوسازی مسکن در بم برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این همایش که در ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: با زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۶ ریشتر که ۵ دی ماه سال ۸۲ در بم رخ داد، بالغ بر ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.
معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر بم از ثبت ۴ اثر این شهرستان خبر داد و از استانداران سراسر کشور در این ارتباط ویدیو کنفرانسی جهت بازدید از جاذبه‌های شهرهای شرقی استان به خصوص ارگ‌ قدیم بم با بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع مساحت به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان دعوت کرد.
موسوی با تقدیر از اقدامات بازسازی انجام گرفته در بم، اعلام پایان بازسازی شهر پس از زلزله را زود هنگام دانست و افزود: کماکان در راستای شهرسازی و آسفالت معابر شهری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که با مساعدت‌های شرکت بازآفرینی شهری برای تخصیص قیر رایگان، عملیات آسفالت معابر در حال انجام است و قطعا با مساعدت وزیر راه و شهرسازی این مهم با سرعت جدی تر پیش خواهد رفت.
در پایان این اختتامیه از دکتر سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در راستای پیگیری‌ها و همکاری‌های صورت گرفته برای توسعه عمران شهر بم نیز تجلیل شد.
همایش «آموزه‌های زلزله و لزوم نوسازی مسکن» همزمان با نوزدهمین سالگرد زلزله بم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، نماینده مردم شهرستان‌های شرق در مجلس، سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، امام‌ جمعه، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان محلی شهرستان بم در محل سالن آمفی‌تئاتر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برگزار شد.