شهردار اصفهان مطرح کرد:

سازمان زیباسازی در مسیر خلق آثار ماندگار برای شهر

شهردار اصفهان در حاشیه برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان گفت: سازمان زیباسازی به جای انجام کارهای موقت که طی یک بازه زمانی کوتاه و موقت در شهر اجرا شده و سپس به ضایعات تبدیل می‌شوند، به سمت ایجاد آثاری حرکت کند که هم امضا داشته و هم ماندگار باشد که برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی نیز از جنس همان کارهای ماندگار است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ علی قاسم‌زاده افزود: این آثار حاصل خلاقیت‌هایی است که از ذهن هنرمند روی دست جاری شده و سپس به اشیا منتقل می‌شود و در نهایت اثری خلق می‌شود که همه ما می‌بینیم و از آن لذت می‌بریم.

او در مورد انتخاب فلز آهن در تهیه این آثار بیان داشت: ماده‌ای که انتخاب شده است همه این کارها را برای سال‌های متمادی که ممکن است ما نباشیم ماندگار می‌کند و آنها در ذهن و صفحه شهر ما به یادگار باقی خواهند ماند.

قاسم‌زاده گفت: تماشای حضور هنرمندان مختلف از فرهنگ‌های متفاوت که همه حول یک محور خلاقیت و ساخت کار هنری فعالیت می‌کنند بسیار لذت‌بخش است و تلفیق استفاده از نرم‌ترین عضو بدن که دست است با سخت‌ترین ماده عالم هستی که فلز است، یک اثر هنری ماندگار خلق می‌کند که ارزش زیادی دارد و برای سالیان متمادی شهروندان ما از دیدن این آثار لذت خواهند برد.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری این رویداد توسط سازمان زیباسازی اصفهان بیان کرد: فرآیند برگزاری این رویداد مطلوب و از مرحله فراخوان تا داوری و انتخاب هنرمندان از کشورهای مختلف در سایه محیط کارگاهی مناسبی که انتخاب شده بسیار خردمندانه بوده است و در این فضای سر باز تمامی امکانات و تجهیزات لازم در دسترس هنرمندان قرار داده شده است.

او افزود: این رویداد فرصتی است تا دانشجویان فعال در شاخه‌های مختلف هنر از آن بازدید کرده و حتی در قالب یک ورکشاپ با مشاهده روند ساخت این آثار از تجربیات این هنرمندان استفاده کنند. قاسم‌زاده در مورد عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به ویژه در راستای برگزاری این سمپوزیوم اضافه کرد: در راستای مأموریت در نظر گرفته شده برای این سازمان مقرر شد به جای انجام کارهای موقت که طی یک بازه زمانی کوتاه و موقت در شهر اجرا شده و سپس به ضایعات تبدیل می‌شوند، به سمت ایجاد آثاری حرکت کنند که هم امضا داشته و هم ماندگار باشد؛ این رویداد نیز از جنس همان کارهای ماندگار است که سال‌ها مورد مشاهده تحلیل و نقد قرار گرفته و از آنجایی‌که مفهومی است باعث می‌شوند مردم در کنارشان بایستند، تحلیلشان کنند و از آن لذت ببرند.

وی تصریح کرد: حرکت از تولید کارهای ساده و سطحی به سمت آثار ماندگار و یادگار که برای نسل‌های بعدی باقی بماند ارزشمند است و سازمان زیباسازی در این راستا وظیفه‌اش را به‌درستی انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در حاشیه بازدید از این سمپوزیوم بیان داشت: از نشانه‌ها و نمادهای هر شهری مجسمه‌های آن است که ما در اصفهان طی این سال‌ها آثار خوبی از هنرمندان به نام کشور داریم و امروز هم آثار ارزشمندی از هنرمندان کشور و خارج از کشور را مشاهده کردیم. مجتبی شاه‌مرادی افزود: این فرصتی است که برای شهر ما ایجاد شده است و امیدوارم در دوره‌های بعدی تعداد بیشتری از هنرمندان کشور و دنیا را در اصفهان گرد هم آوریم. او ادامه داد: شهرهای تاریخی مثل اصفهان این ظرفیت را دارند که پذیرای آثار ارزشمندی باشند و ما نیز در مناطق درحال‌توسعه شهرمان به استفاده از این آثار نیاز داریم.

شاه‌مرادی بیان کرد: اصفهان شهر زندگی است و تلاش داریم یکی از جلوه‌های آن محلی برای ظهور و بروز و عرضه آثار هنری باشد. معاون فرهنگی شهرداری افزود:‌ آرزوی ما این است که اگر هنرمندان بخواهند جایی را برای زندگی انتخاب کنند آنجا اصفهان باشد که روح هنر و فرهنگ در آن ساری و جاری است و می‌تواند طبع متفاوتی در خلق آثار هنری ایجاد کند. او بیان کرد: برگزاری این رویداد قدم بزرگ و ارزشمندی است که توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برداشته شده است و این آثار توسط هنرمندان برجسته‌ای تولید می‌شود که اکنون در دسترس هستند و مردم می‌توانند با حضور در این محل با آنها گفتگو کنند که این امر به تعالی فضای فرهنگ و هنر شهرمان منجر می‌شود.