زیرساخت های مرزی تکمیل میشود

زیرساخت های مرزی برای تحول اقتصادی تکمیل میشوند

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در نشست ساماندهی مرزهای استان:  تکمیل زیرساخت های مرزی برای تحول اقتصادی استان در دستور کار قرار دارد مرزنشینان باید از ظرفیتهای مرز بهره مند شوند 

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در نشست ساماندهی مرزهای استان: تکمیل زیرساخت های مرزی برای تحول اقتصادی استان در دستور کار قرار دارد. مرزنشینان باید از ظرفیتهای مرز بهره مند شوند.

به گزارش شهرداران وپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، «محمدسبحان حسنی»، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام پیش از ظهر دیروز یکشنبه ۲۵ دی ماه در جلسه ساماندهی مرزهای استان ایلام که با حضور معاونین استاندار، فرمانداران ایلام، چوار، مهران و دهلران و برخی مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تأکیدات ریاست‌ محترم جمهور در رابطه با توسعه مرزها، شرایطی فراهم شده تا از این فرصت در راستای افزایش گذرگاه های مرزی و توسعه مبادلات تجاری استفاده کرد.

وی اظهار کرد: فرمانداران شهرستان های مرزی از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه مرز استفاده کنند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به ضرورت افزایش سطح مراودات استان‌های همجوار استان ایلام در کشور عراق با استان، بر توسعه همکاری‌ها در حوزه های مختلف تأکید کرد.

آقای حسنی با بیان اینکه موانع موجود در جهت توسعه مرزها و ایجاد بازارچه های مرزی در سطح ملی نیز پیگیری می شود و برطرف می‌شود، از فرمانداران مرتبط خواست تلاش بیشتری در جهت پیگیری امورات مرتبط با مرز داشته باشند.

وی در ادامه خواستار توسعه زیرساخت‌های مرزی شد و گفت: از ظرفیت و تجربه موفق مرز مهران در سایر گذرگاه‌های مرزی استان استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام به بهره‌مندی مرزنشینان از ظرفیتهای مرز و فعال شدن تعاونی‌های مرزنشینان تأکید کرد و گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا مرزنشینان بتوانند از ظرفیت‌های مرز در چارچوب قوانین جاری کشور و با حفظ شرایط و ضوابط برخوردار شوند.