استاندار ایلام:

ریزگردها روح و روان و سلامت مردم استان ایلام را به مخاطره انداخته است

استاندار ایلام در دیدار رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:  ریزگردها روح و روان و سلامت مردم استان را به مخاطره انداخته است/از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶ روز در ایلام با وجود ریزگرد همراه بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه ۲ آبان در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود ریزگردها در مناطق غربی کشور گفت: منشأ بخش اعظمی از ریزگردهای استان ایلام خارجی و خارج از حوزه جغرافیایی استان است.
وی در ادامه گفت: رفع مشکل ریزگردها نیازمند عزم ملی است که باید منتج به نتیجه شود.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم استان مقابله با ریزگردها است که در حوزه منابع طبیعی و با دیپلماسی با کشورهای همسایه به نتیجه خواهد رسید.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۸۶ روز در ایلام وجود ریز گرد به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ایلام کانون اصلی ریزگردها در کشور است که روح و روان و سلامت مردم را به مخاطره انداخته است که امیداریم با همکاری های منابع طبیعی کشور و محیط زیست و دیگر نهادهای مرتبط این مشکل برطرف شود.
وی با اشاره پوشش جنگلی ایلام گفت: این استان از نظر پوشش جنگلی در سطح کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.
دکتر بهرام نیا در ادامه توجه جدی به منابع طبیعی و پوشش گیاهی را ضروری خواند و گفت: باید این مهم در دستور کار قرار گیرد و با افزایش پوشش گیاهی در سطح کل استان و ایجاد گابیون بندی و درختکاری با ریزگردها مقابله نمود.
وی با تاکید بر تزریق اعتبارات ملی برای توجه ویژه به منابع طبیعی استان گفت: امیدواریم اعتبارات خوبی به بخش های منابع طبیعی برای درختکاری و پوشش گیاهی و … اختصاص یابد.
نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از منابع طبیعی استان در موضوع کنگره اربعین و کمک به تجهیز سایت چغاسبز گفت: منابع طبیعی در سایت چغاسبز ۱۵۶ سکو ایجاد کردند و در بحث اربعین همکاری خوبی داشتند.
دکتر عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی کشور نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش ها استاندار ایلام در توجه ویژه به منابع طبیعی، گفت: در این سفر توانمندیها و پتانسیل های استان دیده شد و انشاءالله اعتبارات خوبی اختصاص یافت.