با حضور وزیر کشور صورت گرفت

رونمایی و بهره برداری از ۱۲۸ دستگاه اتوبوس تازه خریداری شده توسط شهرداری تبریز

همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، ۱۲۸ دستگاه اتوبوس تازه خریداری شده توسط شهرداری تبریز با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

به گزارش شهرداران، صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، علی نوای باغبان عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری اتوبوس های جدید خریداری شده توسط شهرداری تبریز به بهره برداری رسید.

وزیر کشور در این آئین ضمن پیگیری موضوع عدم شماره گذاری اتوبوس‌های جدید، دستور بررسی و تسریع در  شماره گذاری این اتوبوس‌ها را صادر کرد.

احمد وحیدی در ادامه در گفتگو با رانندگان خواستار ارائه برنامه‌ای شد که به تبع آن رانندگان در آینده بتوانند خود صاحب این اتوبوس‌ها شوند.

شهردار تبریز نیز در آئین این بهره برداری ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور اظهار کرد: طبق قرارداد، آماده تحویل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بودیم و این در حالی است که تاکنون موفق به تحویل ۱۸۰ دستگاه اتوبوس شده‌ایم.

یعقوب هوشیار افزود: بر اساس توافق‌های صورت گرفته هزینه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس پرداخت شده و مقرر شده بود این تعداد اتوبوس به شهرداری تبریز تحویل داده شود ولی در حال حاضر فقط ۲۳ دستگاه تحویل گرفته‌ایم.

وی در ادامه در خصوص تامین نیازهای وسایط نقلیه عمومی شهر تبریز گفت: شهرداری در تلاش است در این زمینه کمبودهای موجود را برطرف کند و علاوه بر اتوبوس‌های خریداری شده ۱۳ دستگاه اتوبوس را بازسازی کرده و همچنین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز آماده بازسازی است.

هوشیار افزود: شهر تبریز با توجه به وسعت و میزان ترددهای درون شهری نیازمند تعداد زیادی اتوبوس است و طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای  رفع نیازهای شهر تبریز تخمین زده شده است. امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم و همکاری‌های لازم بتوانیم میزان اتوبوس‌های شهر را به استاندارد لازم برسانیم.

همزمان با دومین سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به آذربایجان‌شرقی، ۳۷ پروژه‌ عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز با ۱۷۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.