رونمایی از کتاب برش استانی پیشگیری از مصرف و کاهش دسترسی به الکل

کتاب برش استانی پیشگیری از مصرف و کاهش دسترسی به الکل به تالیف دکتر نوذر نخعی که با حمایت دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به چاپ رسیده بود، با حضور دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه های مربوطه در سالن اجتماعات دفتر سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان ،ظهر ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ دکتر جلالی در جلسه پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی، ضمن تشکر از زحمات  دکتر نخعی ،چهره علمی و دغدغه مند در عرصه سلامت گفت:نگاه ما به مشروبات الکلی تنها نگاه شرعی و دینی نباشد بلکه با نگاه فرهنگی نیز میتوان مصرف الکل و دسترسی به آن را کمتر کرد.

جلالی گفت: نگاه برنامه های فرهنگی در حوزه مشروبات الکلی بیشتر باید سمت سلامت مردم و حول و حوش دکتری سلامت برود لذا بهتر است کار فرهنگی و امنیتی هر دو در جای خودشان انجام شود.

جلالی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری اعتیاد باید با زبان مردم صحبت کنیم عنوان کرد: اشکال ما در قضیه پیشگیری اعتیاد این است که  با زبان مردم صحبت نکردیم و با ادبیات خودمان حرف زدیم لذا باید ادبیات و کار فرهنگیمان را برای اثر گذاری بیشتر تغییر دهیم.

جلالی خاطر نشان کرد:مساله آسیبهای اجتماعی بخصوص مصرف الکل، مساله مهمی است و  باید فکر ما به ذهن و دل مخاطب بنشیند و این یک سند راهکار است لذا دستگاه های امنیتی بر اساس وظایف محوله و برای کاهش آمارهای مصرف الکل، راهکار و راهبردهای خودشان را گزارش دهند تا سند شانیت عملیاتی پیدا کند و بر مبنای این سند بتوانیم جدول اقدامی تهیه و نظام شاخص و ارزیابی را بر طبق تقسیم وظایف بین دستگاهها اجرایی کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، کتاب برش استانی پیشگیری از مصرف و کاهش دسترسی به الکل به تالیف دکتر نوذر نخعی که با حمایت دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به چاپ رسیده بود، با حضور دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه های مربوطه در سالن اجتماعات دفتر سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری رونمایی شد.